Sposoby na wiosenne przesilenie

Wiosenne przesilenie, objawiające się najczęściej uczuciem zmęczenia, to coś zupełnie naturalnego. Organizm dostosowuje się do zmian pogody. Dobra wiadomość jest taka, że ta utrata formy jest jedynie przejściowa, a pomóc może nam słońce, świeże powietrze i dieta bogatą w witaminy.

dobry sen

Sposoby na dobry sen

W pandemii śpimy gorzej. Budzimy się w nocy, częściej miewamy koszmary, cierpimy na bezsenność. Wykluczając powody zdrowotne, zwykle powodem jest stres i złe nawyki. Na szczęście można to zmienić. Są sposoby na dobry sen.

deficyt energii

Sposoby na deficyt energii

Zmienna pogoda, zimowa dieta uboga w witaminy i minerały, brak słońca, stres, pandemia… To wszystko sprawia, że gorzej sypiamy, martwimy się na zapas i narzekamy na deficyt energii. Jak temu zaradzić i poprawić formę? 

ćwiczenia kegla

Na czym polegają ćwiczenia kegla?

Ćwiczenia kegla korzystnie wpływają na zdolność mikcji i defekacji oraz perystaltykę jelit w ostatnim odcinku przewodu pokarmowego. Trening dna miednicy polecany jest szczególnie kobietom w ciąży oraz po porodzie, ale mogą z niego korzystać również mężczyźni i osoby starsze.

sauna

Sauna – kąpiel dla zdrowia

Jeśli jesteś szczęściarą, która ma saunę w domu albo wśród bliskiej rodziny, korzystaj, ile możesz! Pobyt w saunie hartuje organizm, wygładza skórę i relaksuje. Pozostali wielbiciele saunowania muszą poczekać kilka tygodni, aż otworzą się łaźnie, baseny czy kluby fitness. Warto, bo sauna to nic innego jak gorąca kąpiel dla zdrowia!

bioenergoterapia

Bioenergoterapia – jak to działa?

Bioenergoterapia nie jest magią ani sztuką uzdrawiania. To po prostu praca z energią człowieka. Może jednak przynosić niezwykłe efekty – służyć leczeniu chorób, rozwijaniu własnej osobowości czy wzmocnieniu odporności. Jak zostać swoim bioenergoterapeutą?

apteczka

Naturalna apteczka

Maliny na przeziębienie, żurawina, seler i natka pietruszki na odporność, aronia na lepszy nastrój i wzmocnienie. Odpowiednio zaopatrzona naturalna apteczka w domu to dziś przejaw dobrze rozumianej troski o zdrowie.

oczy

Oczy przed komputerem

W czasie pandemii więcej czasu spędzamy w domu, wpatrując się godzinami w najróżniejsze monitory. Cierpi na tym nie tylko psychika, ale też zdrowie, a szczególnie oczy. Jak dbać o oczy przed komputerem? 

wzmocnienie

Na wzmocnienie

Zmienna pogoda, stres, brak słońca… To wszystko sprawia, że nasz układ odpornościowy nie pracuje prawidłowo. Na szczęście można go wspomóc. Oto kilka sposobów na wzmocnienie.

aromaty na jesien

Aromaty na jesień

Spośród odbieranych przez człowieka bodźców najszybciej docierają do mózgu te węchowe. Dziesięć milionów komórek receptorowych w nosie odbiera impuls zapachowy, przenosi go do opuszki węchowej, a ta przekazuje je do mózgowego układu limbicznego. To on stanowi siedlisko naszych uczuć, emocji i wspomnień, uwalnianych potem przez zapach. Warto więc wybrać sobie ulubione aromaty na jesień i korzystać z ich dobrodziejstw. 

Co zrobić, żeby nie zachorować?

Co zrobić, by nie zachorować? Nie ma prostych wskazówek. Pewności nikt i nic nam nie da. Jednak badania dotyczące profilaktyki zachorowań wskazują, że dobre buty, ciepły płaszcz, pożywne śniadanie, czyste dłonie i codzienny spacer, a także odpowiedni czas snu wzmacniają odporność.

ajurweda

Ajurweda w praktyce

Ajurweda uważana jest za matkę medycyny. Leczy osobę, a nie chorobę, poszukuje harmonii, uznaje, że zdrowie wynika z osiągnięcia równowagi między trzema energiami, znanymi jako wata, pitta i kapha. Co warto o niej wiedzieć i jak zacząć praktykować ajurwedę na co dzień?

Koloroterapia

Kolory działają na naszą psychikę. Mogą nas uspokajać albo irytować, pobudzać albo rozleniwiać. Co więcej kolory, zdaniem Chińczyków, mają lecznicze właściwości. Warto o tym pamiętać szczególnie podczas zmian pór roku, kiedy łatwiej o gorszą kondycję i samopoczucie. Koloroterapia to jest to!

wzmocnienie odporności

Na wzmocnienie odporności

„Niech pożywienie będzie waszym lekarstwem” – nauczał Hipokrates, a jego słowa mimo upływu lat nie straciły na aktualności. Nadal wierzymy, że jesteśmy tym, co jemy, a dodatkowo mnóstwo produktów spożywczych wykorzystujemy na wzmocnienie odporności. Oto dziesięć, na które warto zwrócić uwagę przed sezonem przeziębień.

drzemka w dzień

Drzemka dla zdrowia

Ci, którzy drzemią w trakcie dnia, wcale nie są leniwi. Wiedzą, co robią. Okazuje się, że jeśli pozwolimy sobie na sen w dzień, będziemy bardziej efektywni, zwiększymy koncentrację i szybkość reakcji. Długi weekend to dobry moment, żeby potrenować drzemkę dla zdrowia.

Aromaterapia

Leczy przeziębienia, upiększa cerę, uspokaja, dodaje sił, a nwet wzmaga ochotę na seks. Aromaterapia potrafi zdziałać cuda. Wybierzcie swój ulubiony…