Style coach wskazuje drogę do zmian. Znajomość etykiety biznesowej oraz zasad konstruktywnej konwersacji owocuje finalizacją lukratywnych kontraktów, sukcesami finansowymi, a także paletą nowych możliwości – stwierdza Agnieszka Świst-Kamińska zajmująca się stylizacją męską i kobiecą oraz doradztwem w zakresie wizerunku.

Coco Chanel stwierdziła: Mo­da prze­mija, styl pozostaje. Czym jest wyczucie stylu?

agnieszka swist kaminskaZ wyczuciem stylu już się rodzimy podobnie, jak ze świadomością kobiecości. Coco Chanel miała świadomość swojego ciała, własnych wad i zalet. Poszukiwała stylu dla siebie i chciała wyzwolić kobiety z ram, jakie zostały im narzucone przez panującą wówczas epokę. Stworzyła więc bardzo proste stroje oraz klasyczną linię, która do tej pory jest matką elegancji. Klasyka to inaczej prostota.

W ofercie szkoleniowej style coacha znajdziemy nie tylko zagadnienia takie jak: dress code biznesowy, stylizacja włosów, konsultacje kosmetyczne. Wachlarz propozycji jest dość bogaty, obejmuje również konsultacje z trenerem personalnym oraz dietetykiem. Jak wiele warstw należy odsłonić, aby dotrzeć do głębi własnego ja i odkryć swój indywidualny styl? 

Nasi najbliżsi wpajają nam nieświadomie różne poglądy już od momentu, kiedy wzrastamy. Otoczenie zasiewa w nas często rozmaite kompleksy, przez które pokutujemy do końca życia. Odsłaniając wiele warstw w drodze do głębi własnego ja, przepracowujemy wszystkie zahamowania i bariery. Możemy dzięki temu spojrzeć na siebie własnymi oczami. Kiedy spotykam się z klientką lub klientem, nie dostrzegam tych wszystkich warstw i kompleksów, gdyż nie są one widoczne na pierwszy rzut oka. Dopiero po dłuższej rozmowie okazuje się, że nad pewnymi rzeczami należy popracować. Na studiowanie tych wszystkich otoczek i zahamowań mamy całe życie. Kiedy te starania dobiegną końca i zejdą z nas niepotrzebne powłoki, otworzymy się, odnajdując swoją głębię.

cool hunterKonsultacje stylisty uwzględniają przegląd szafy i stworzenie listy niezbędnych dodatków. Czy podczas organizacji własnej garderoby powinniśmy się kierować zasadą: mniej znaczy więcej?

Z psychologicznego punktu widzenia, jeżeli wszystkie rzeczy w naszej szafie są poukładane, klarowne jest również nasze wnętrze. Klientki często podchodzą do tego tematu z przymrużeniem oka. Okazuje się jednak, że wyrzucając wszystkie nienoszone przez nas ubrania, pozbywamy się naszej przeszłości. Niejeden raz elementy garderoby otrzymujemy w prezencie od koleżanki lub teściowej. Nie chcemy pozbywać się tych podarunków, aby nie sprawić przykrości bliskim nam osobom. Zdając sobie sprawę z tego, że nigdy nie skorzystałyśmy z tych rzeczy, zaczynamy budować w sobie asertywność. Nasza podświadomość zatrzymuje te aspekty. Kiedy poukładamy garderobę w szafie, nastaje pewien spokój w naszym wnętrzu i pojawia się gotowość do tego, aby zająć się innymi sprawami. Zyskujemy spokojne serce i otwarty umysł.

Czy kobiety często decydują się na zagraniczne zakupy w miastach takich jak: Mediolan, Londyn, Paryż, Berlin, Nowy York? Każde z nich pretenduje do miana stolicy mody. Co decyduje o wyborze jednego z nich?

Kiedy wyznaczamy klientkom cele wizerunkowe, często okazuje się, że nie przepadają one za robieniem zakupów. Podczas warsztatów panie zaczynają się otwierać i uświadamiają sobie własne atuty: piękne oczy, włosy i nogi. Rozsmakowują się w temacie stylizacji i chcą doświadczać coraz to nowych wrażeń. Pojawia się zainteresowanie produktami luksusowymi i unikatowymi, których brakuje w miejscu ich zamieszkania. Doskonałą propozycją dla takich klientek są podróże. Zachęcają do tego duże przeceny aktualnie obowiązujących kolekcji w zagranicznych sklepach. Takie produkty w naszym kraju pojawią się dopiero za jakiś czas. Dzięki wyjazdom można nie tylko zainspirować się najnowszymi trendami w modzie, ale również poznać kulturę innych krajów. Kiedyś nazywano to snobizmem, jednak w dzisiejszych czasach zagraniczne wyjazdy stały się dość popularne, zwłaszcza w sferze biznesowej. Obecnie mamy tylko jeden sklep sprowadzający buty Christiana Louboutina – Moliera2. Osoby, które podróżują po całym świecie, otworzyły się na nowości. Dawnej, kiedy ktoś wybierał się za granicę, zabierał ze sobą wiele rzeczy, jakie wydawały się mu niezbędne: buty, szczoteczki itp. W dniu dzisiejszym ceny zagranicznych produktów są porównywalne do cen obowiązujących w Polsce. W związku z tym nasze walizki stały się lżejsze, a my zyskujemy luz psychiczny. Christian Louboutin ma w Londynie pięć sklepów, więc wybór modeli butów jest ogromny. Inna jest nie tylko sceneria, ale również obsługa.

coach stylu

Ruby Manikan twierdzi: Jeśli uczysz mężczyznę, uczysz osobę; jeśli uczysz kobietę, uczysz rodzinę. Jak ocenia pani proces szkolenia kobiet i mężczyzn z perspektywy coacha?

Z kobietami i mężczyznami pracuje się podobnie, ponieważ mają oni zbliżone zachowania oraz kompleksy. Wszyscy jesteśmy ludźmi. Mimo to w zacytowanym zdaniu jest wiele prawdy. Mężczyzna zachowuje pewne kwestie tylko dla siebie. Jest on wojownikiem, więc potrzebuje ego, siły, walki. Kobietę cechuje ciepło, odpowiedzialność za dom i dzieci, a także cierpliwość w przekazywaniu wiedzy. Przyjemność sprawia jej ubieranie nie tylko siebie samej, ale również męża i dzieci.

Podobno Bóg stworzył kobietę w drugiej kolejności, ponieważ na mężczyźnie tylko ćwiczył. Czy kobiety mają skłonności do przeprowadzania tuningu swoich partnerów?

Tak, kobiety mają takie skłonności z różnych względów. Czasami chcą, aby ich partnerzy wyglądali lepiej. Panowie często nie przywiązują wagi do swojego stroju. Zaczynając pracę z mężczyznami, tłumaczę siłę pierwszego wrażenia. Kiedy wybierają się oni na randkę, kobieta zwraca uwagę na to, czy są schludni, czyści i zadbani. Żaden pan z pewnością nie zechce nawiązać dłuższej relacji z niechlujną dziewczyną, całować się z nią, ani umówić się do łóżka. Niektóre panie kupują rzeczy dla swoich partnerów po to, aby ułatwić im życie. Inne edukują ich w kierunku modowym i wybierają się z nimi na zakupy. Czasami pojawia się odwrotna sytuacja. Mężczyźni, którzy są świadomi własnego ciała i pewni swojego statusu finansowego, zabierają do sklepów zagubione partnerki. Później te panie trafiają w moje ręce. Takie relacje między partnerami są bardzo fajnie dopóty, dopóki nie zostaje naruszona pewna granica. Każdy musi wiedzieć, co jest dla niego najlepsze. Poznałam panie, którym mężczyźni kazali chodzić bez przerwy w butach na szpilkach i krótkich spódniczkach. Pięćdziesięcioletnie kobiety nie czują się komfortowo w takich stylizacjach, ponieważ koleżanki zaczynają im zwracać uwagę na niewłaściwy wybór kreacji. W tym momencie wkraczam ja i pomagam takiej kobiecie w odnalezieniu jej osobowości. Jeżeli odnajdziemy inny, bardziej stonowany, ale równie seksowny styl, partner w pewnością zaakceptuje ją, doceniając jej własną osobowość. Staram się, aby pracujące ze mną panie oraz panowie odnaleźli siebie.

coach stylu

 

No Comments Yet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.