Dieta dla Ciebie

Po kilku tygodniach życia w stresie organizm przeciętnego człowieka osiąga poziom wyczerpania.


Zmęczeniu zaczyna towarzyszyć bezsenność, pojawiają się kolejne infekcje, np. katar, zapalenie gardła, bóle żołądka. System nerwowy jest tak przeciążony, że złość lub depresja przychodzą z byle powodu.

 

Stosuj ją kiedy żyjesz w napięciu i stresie.

Dzięki temu nie przytyjesz. Ratunkiem może okazać się dobrze dobrana dieta bogata w antyoksydanty, żelazo i witaminy z grupy B.

 

Opinia dietetyka Marii Jagiełło

Zalety:

  • dieta o normalnej kaloryczności, dzięki temu przy wykonywaniu codziennych obowiązków nie spowoduje odkładania tkanki tłuszczowej;
  • jadłospis zgodny z zasadami racjonalnego żywienia;
  • jadłospis jest urozmaicony.

Wady: brak poza błędami technologicznymi, nieistotnymi dla laika (np. łączenie kaszy gryczanej z cielęciną, nazywanie surówki sałatką).

I śniadanie ok. 350 kcal
2 kromki chleba pełnoziarnistego, twarożek z papryką, chuda wędlina, sałata.
Twarożek z papryką
1/2 małej kostki chudego twarogu (100g), 3-4 łyżki chudego mleka, po 1/2 małej papryki czerwonej i zielonej, świeże/suszone zioła, odrobina soli, pieprzu.
Twaróg wymieszać z mlekiem, dodać pokrojoną w drobną kostkę paprykę, zieleninę i doprawić.

II śniadanie ok. 150 kcal

Mały kubeczek jogurtu  (150g),  pomarańcz.

Obiad ok. 410 kcal

1/2 torebki kaszy gryczanej wymieszanej z zieleniną, cielęcina w sosie chrzanowym, sałatka z pomidorów.
Cielęcina w sosie chrzanowym
100g chudej cielęciny, sos chrzanowy: 2-3 łyżki jogurtu (50g), łyżeczka chrzanu, zielenina, świeże/suszone zioła, odrobina soli, pieprz.
Mięso posypać przyprawami, zawinąć w folię i piec w temperaturze 180-200 stopni C przez
20 minut. Jogurt zmiksować z chrzanem, zieleniną i przyprawami.
Przygotowanym sosem polać upieczone mięso.
Sałatka z pomidorów
2 małe pomidory, 3 średnie ogórki kwaszone, 1/2 małej cebuli, łyżka oleju z pestek winogron, zielenina, odrobina soli, pieprz.
Warzywa pokroić na kawałki, dodać olej, zieleninę i doprawić. Podawać na liściu sałaty.

Podwieczorek ok. 140 kcal
Mała kiść winogron (200g).

Kolacja ok. 250 kcal

Warzywa z jajkiem zasmażane
2 jajka, po 150g brokułów i fasolki, średni pomidor, łyżeczka oliwy, zielenina, odrobina soli, pieprz.
Brokuły i kalafiora ugotować na parze lub w małej ilości wody i podzielić na  różyczki. Pomidor obrać ze skórki i pokroić w kostkę. Warzywa wrzucić na patelnię, wymieszać, dodać oliwę, jajka i podsmażyć

27 komentarzy

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.