Wykłady z ekspertami, otwarte warsztaty i indywidualne konsultacje – tak właśnie wyglądać będzie druga edycja kampanii społecznej „Go Healthy Girl”, która rozpocznie się już 4 października w krakowskiej Bonarce. Celem akcji jest popularyzacja rzetelnej wiedzy na temat profilaktyki, przebiegu oraz leczenia kobiecych schorzeń intymnych.
„Go Healthy Girl” to kampania edukacyjna, mająca na celu zachęcenie kobiet do regularnych badań ginekologicznych i poszerzenia wiedzy na temat dostępnych metod zapobiegania schorzeniom intymnym. Podczas serii wykładów eksperckich zostaną poruszone tematy związane z profilaktyką zdrowia intymnego, m.in. temat wirusa HPV, raka szyjki macicy, raka piersi, a także nietrzymania moczu, ćwiczenia mięśni dna miednicy, infekcji intymnych czy problemów z zajściem w ciążę. Za organizacją i przebiegiem akcji stoi zespół Fundacji Admoveri, a podczas ubiegłorocznej edycji kampanii w edukacyjnych wykładach wzięło udział ponad 400 kobiet z Krakowa.
– Polki przede wszystkim nie korzystają z profilaktyki. Statystyki są nieubłagane: zgodnie z zaleceniami europejskimi akceptowalny poziom uczestnictwa kobiet w badaniach profilaktycznych raka piersi i raka szyjki macicy liczonych jako liczba kobiet zaproszonych i biorących udział w programie, wynosi 70 procent. Dla porównania, w Polsce w badaniach profilaktycznych wciąż bierze udział mniej niż 50 procent kobiet. Po spotkaniach ze studentkami wiemy, że powszechna edukacja mająca kształtować świadomość odpowiedzialności za swoje zdrowie, jest w naszym kraju po prostu nieskuteczna. Dlatego tej jesieni zapraszamy na kolejną edycję naszej kampanii, podczas której chcemy zachęcić Polki do znalezienia w swoim kalendarzu miejsca na regularne badania ginekologiczne – tłumaczy Karolina Sztyler, Fundator Fundacji Admoveri twórczyni inicjatywy Go Healthy Girl.
#SheCare czyli w trosce o kobiece życie
Spotkanie inaugurujące drugą edycję kampanii odbędzie się 4 października o godzinie 14:00 w krakowskim CH Bonarka, które zostało partnerem tegorocznej edycji „Go Healthy Girl”. Podczas tego spotkania odbędzie się panel dyskusyjny „Czy dbanie o zdrowie jest sexy?”, w trakcie którego specjaliści podejmą temat tego, czy Polki chcą i potrafią zadbać o swoje zdrowie intymne.
W gronie ekspertów zasiądą stylistka Monika Jurczyk (OSA), Magdalena Mardosz – manager z State Street Bank Polska, współorganizatora akcji, Kamil Perończyk – seksuolog oraz Barbara Forczek – fizjoterapeutka uroginekologiczna. Panel poprowadzi Angelika Pitoń z Gazety Wyborczej. Po krótkiej dyskusji zaplanowano prelekcję o mięśniach dna miednicy, za organizacją której stoi zespół Go Healthy Girl.
– Do akcji propagowania profilaktyki zdrowotnej może włączyć się każda kobieta, nie tylko uczestnicząc w przygotowanych warsztatach i wykładach, ale też pokazując swoje poparcie w mediach społecznościowych. W ramach różowej kampanii „Go Healthy Girl” każda dziewczyna, która zadba o swoje zdrowie, wykonując badania cytologiczne bądź USG piersi, konsultując się z lekarzem, wysyłając na badania swoją mamę lub koleżankę, a następnie umieści zdjęcie w dowolnym kanale social media z hasztagiem #shecare, pomoże popularyzować temat regularnego dbania o zdrowie intymne – mówi Agata Kołodziejczyk, współorganizatorka akcji.
Kampania „Go Healthy Girl” rozpoczyna się w październiku i potrwa dwa miesiące. Szczegóły dotyczące wydarzeń organizowanych w ramach kampanii wraz z aktualnym harmonogramem dostępne są na fanpage’u akcji @ghgkrakow na Facebooku oraz www.gohealthygirl.com.
Za pomysłem i realizacją kampanii stoi Fundacja Admoveri, która działa przy współpracy z State Street Bank Polska. W kampanię zaangażowało się także wiele firm i instytucji krakowskich.