Marka Pantene wywołała ostatnio wielkie poruszenie na Filipinach i całym świecie za sprawą opublikowanego w sieci filmu, ukazującego problem panujących w miejscach pracy stereotypów na temat płci.

W ciągu niewiele ponad miesiąca od premiery film osiągnął imponujące wyniki: ponad 27 milionów odsłon i tysiące komentarzy internautów z całego świata. 60-sekundowe nagranie pokazuje podwójne standardy stosowane wobec płci w miejscach pracy. Inspiracją do jego stworzenia było wciąż funkcjonujące w kulturze filipińskiej przekonanie, że kobiety nie powinny być zbyt asertywne i  wykazywać zbyt wiele silnej woli w realizowaniu wyznaczonych przez siebie celów.

stereotypy 1Wymowny obraz

„Marka Pantene przeprowadziła na Filipinach badania, których wynik był dla nas zaskoczeniem. Okazało się bowiem, że aż 70% mężczyzn nadal uważa, że kobiety nie powinny okazywać siły swojej osobowości, aby zyskać powszechną akceptację” – wyjaśnił Anthony Davey, wiceprezes Hair Care & Colour Asia. Autorka głośnej książki „Włącz się do gry” oraz dyrektor operacyjna Facebooka, Sheryl Sandberg skomentowała nagranie na swoim prywatnym profilu na Facebooku: „To jeden z najbardziej wymownych filmów, jaki kiedykolwiek widziałam, pokazujący, że kobiety i mężczyźni wykonujący te same zadania są postrzegani w zupełnie inny sposób. Naprawdę warte zobaczenia”.

ShineStrong

Aby naświetlić problem nierównego traktowania płci, marka Pantene zainicjowała globalną kampanię „ShineStrong”, mającą na celu uświadomienie wszystkim istnienie stereotypów i niesprawiedliwych osądów związanych z płcią. Kampania ma zachęcać kobiety do przyłączenia się do ruchu oraz dzielenia się swoimi historiami wpisującymi się w ideę „ShineStrong”.

No Comments Yet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.