Poświąteczny detoks

Kapusta z grzybami, pierogi, smażony karp i babcine makowce. Uff. Po tak intensywnym dla układu pokarmowego czasie organizm wymaga oczyszczenia
i innego menu. Jak skutecznie przeprowadzić domowy detoks?

Aby detoks przyniósł efekty, musimy go dobrze zaplanować i dobrać odpowiednie produkty, na podstawie których skomponujemy menu.

Poświąteczny detoks
Uzupełnij płyny

Kiedy chcemy oczyścić nasze ciało – bierzemy kąpiel. Tak samo funkcjonuje wnętrze naszego organizmu – skuteczne oczyszczenie go z toksyn wymaga nawodnienia.
Nasz organizm w ciągu dnia potrzebuje od 2 do 2,5 litra płynów.
Najlepiej zapotrzebowanie to uzupełni niegazowana woda mineralna.
Pamiętajmy jednak, że najbardziej skuteczny efekt nawodnienia osiągniemy pijąc częściej, a małymi łykami. „Jeśli nie przepadamy za smakiem wody, warto sięgnąć
po ziołowe mieszanki, które w składzie zawierają m.in. łopian, cykorię, skrzyp polny, nasiona czarnuszki czy korzeń mniszka lekarskiego. To zioła o właściwościach moczopędnych, które najpierw pomogą nawodnić, a potem szybciej oczyścić organizm” – podpowiada dietetyk Aleksandra Lutkiewicz. Choć będzie trudno,
na czas detoksu zrezygnujmy z kawy i czarnej herbaty.

Bez głodówki

Wielu osobom detoks kojarzy się z głodówką. Chcąc oczyścić się z toksyn, nie musimy rezygnować
z jedzenia, a totalną głodówką możemy sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Niedostarczanie jedzenia organizmowi nawet przez trzy dni znacznie spowalnia układ immunologiczny, podnosi się poziom białych krwinek,
a to sprawia, że jesteśmy bardziej podatni na infekcje. Dlatego detoks powinien być oparty na zbilansowanej diecie i doborze odpowiednich produktów.
Posiłki, na których oparta jest dieta oczyszczająca, nie powinny zawierać więcej
niż 600 kalorii. Ich podstawą powinny być warzywa (głównie strączkowe,
a także w postaci kiszonek). Nieprzyjemne dolegliwości wynikające z zakwaszenia organizmu można wyeliminować, ograniczając produkty mięsne i częściej spożywając naturalne antyoksydanty ukryte m.in. w zielonych warzywach liściastych (szpinak,  jarmuż) oraz owocach  (winogrona, aronia, żurawina).

Dobry chleb

W czasie detoksu wcale nie musimy rezygnować z pieczywa. Ważne tylko, by w diecie uwzględnić to najlepszej jakości, wypiekane z pełnych ziaren, najlepiej żytnie.

Poświąteczny detoks„Zdrowy chleb powinien być na naturalnym zakwasie. Te cechy
ma lekkostrawny chleb Haverland żytni pełnoziarnisty na bazie surowców z certyfikatem BIO, który dzięki szczelnemu opakowaniu pozwala na długo zachować świeżość. Podobnie jak nasz Pumpernikiel Haverland. Ten rodzaj chleba świetnie komponuje się ze zdrowymi pastami, np. z dyni
lub czerwonej papryki” wyjaśnia Wiktor Kowalski
z Dan Cake Polonia.
Podczas kupowania pieczywa koniecznie sprawdzajmy również etykiety – dobrej jakości chleb nie powinien zawierać żadnych barwników czy konserwantów.

Bez ruchu ani rusz

Poświąteczne oczyszczanie organizmu trzeba połączyć z regularnymi ćwiczeniami. Umiarkowany wysiłek fizyczny, nawet w postaci 30-mintowego szybkiego spaceru, zdecydowanie usprawni detoksykację. Pozytywny wpływ na poświąteczne oczyszczanie organizmu może przynieść również wizyta w saunie.
Wysoka temperatura przyczynia się do rozszerzenia naczyń krwionośnych skóry
i szybszego zwiększenia wydzielania potu, a tym samym usuwania toksyn.
Taka gorąca terapia nie tylko poprawi krążenie, ale też rozluźni napięcie mięśniowe
i wzmocni odporność, co staje się szczególnie ważne w okresie zimowym.

 Poświąteczny detoks

Nie ma jeszcze komentarzy.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.