Logo kampanii DUREX Kończ bez strachu

 

Prawie połowa młodych Polaków nigdy nie rozmawiała ze swoimi rodzicami o seksie. Co drugi nastolatek nie otrzymał w domu żadnej informacji o antykoncepcji. Kampania „Kończ bez strachu” wkracza tam, gdzie wciąż obowiązuje tabu.

Powszechny dostęp do informacji stwarza iluzję otwartości. Wielu z nas wydaje się, że Polacy bez skrępowania rozmawiają o seksie. Wyobrażamy sobie, że współcześni rodzice prowadzą ze swoimi pociechami mądre, edukacyjne rozmowy na luzie. Niby każdy wie, do czego służy prezerwatywa i potrafi wymówić słowo „wagina” bez rumieńca na twarzy. Przestaliśmy się wstydzić, żyjemy świadomiej i zdrowiej. A jednak w kwestii edukacji seksualnej wciąż mamy mnóstwo do zrobienia. Kampania „Kończ bez strachu”, w którą zaangażował się Durex, chce nam w tym pomóc.

Wiedza ratuje zdrowie i życie

Prawo do edukacji seksualnej gwarantuje między innymi Konwencja ONZ o Prawach Dziecka. Mimo to wiedza nie tylko nastolatków, ale nas wszystkich pozostawia sporo do życzenia. Informacje o życiu seksualnym czerpiemy z nierzetelnych stron w internecie i filmów porno. Mężczyźni nie są pewni, jak prawidłowo zakładać prezerwatywę, zaś kobiety nie mają pełnej świadomości, jakie skutki dla zdrowia mają choroby przenoszone drogą płciową. Wciąż nie rozmawiamy na poważnie o seksie i wstydzimy kupić prezerwatywy w kiosku. Rodzice łudzą się, że ich nastoletnie pociechy same znajdą w internecie „co trzeba”, ale prawda jest taka, iż nastolatki nie znają kompetentnych i merytorycznych źródeł lub wstydzą się z nich korzystać. Zahamowania rodziców tylko wzmacniają ich przeświadczenie, że poważna rozmowa o seksie to coś tak samo intymnego i zarazem wstydliwego jak oglądanie filmów na RedTube.

Seksualne ABC

Na stronie kampanii konczbezstrachu.pl można znaleźć przydatne informacje o prezerwatywach i pigułkach, chorobach przenoszonych drogą płciową, a także prostą instrukcję graficzną zakładania prezerwatywy. Jeśli jesteś rodzicem, zajrzyj, poczytaj, a potem zarekomenduj tę stronę nastoletniemu dziecku. Jeśli jesteś nastolatkiem, polub kampanię na fejsie https://www.facebook.com/KonczBezStrachu i pokaż, że jesteś świadomą, odpowiedzialną osobą, z którą ewentualny partner poczuje się bezpiecznie. Taką wiedzą i znajomymi warto się chwalić. Przecież wszyscy szukamy w internecie informacji o seksie! Czerpmy ją z dobrych, sprawdzonych źródeł.

Logo kampanii DUREX Kończ bez strachu

16 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.