Skandynawowie postanowili sprawdzić, jak kobiety i mężczyźni
wydają pieniądze w necie. I świat stanął na głowie.

Tekst: Iza Kołodziej

W Skandynawii konsumenci coraz częściej korzystają z zakupów przez Internet.
Rynek dynamicznie się powiększa i na dziś w samej tylko Norwegii jest wart
miliardy koron. W ostatnich trzech latach liczba osób preferujących ten rodzaj
handlu wzrosła trzykrotnie, windując tym samym Skandynawię na światowego
lidera handlu internetowego. Najważniejsze argumenty przemawiające
za e-zakupami, to wygoda (kluczowa dla 66% badanych) oraz korzystniejsze
ceny (kluczowe dla 40% badanych).

Co kupują faceci w sieci?Analitycy postanowili sprawdzić,
jak i dlaczego poszczególne grupy
konsumentów wydają pieniądze.
Wyniki były zaskoczeniem,
bo zaprzeczyły popularnym
stereotypom na temat płci.
Wbrew pozorom to nie kobiety
najczęściej szukają w necie
cenowych okazji i to nie one
wydają najwięcej.

Nowe bokserki bezstresowo

Z badania przeprowadzonego
przez norweską firmę DIBS wynika, że to mężczyźni w wieku od 25 do 34 lat
najchętniej dokonują zakupów przez Internet. Ich uwagę najskuteczniej przyciąga
nie elektronika i komputery, ale działy „ubrania i buty” oraz „dom i mieszkanie”.
Panowie kupują najnowsze sztuki z kolekcji modowych równie chętnie jak przyrządy
do majsterkowania.

Co kupują faceci w sieci?

Zdaniem autorów badania dzieje się tak dlatego, że wielu mężczyzn nie lubi zakupów
w tradycyjnych sklepach. Stresuje ich tłok i konieczność stania w kolejkach, krępuje
przymierzanie ubrań, a nawet rozmowa z ekspedientami na temat garderoby,
na przykład bokserek czy skarpetek. E-zakupy rozwiązują ten problem,
pozwalając wybierać i zamawiać towary bez wychodzenia z domu.

Podróże i szaleństwa

Co kupują faceci w sieci?A co robią kobiety,
gdy ich partnerzy szukają
sobie w sieci nowych butów?
Obecnie Norweżki najchętniej
kupują w sieci bilety
na wydarzenia kulturalne
(kino, koncert, wystawa),
książki, ubrania i buty,
wyposażenie do domu,
kosmetyki oraz ubezpieczenia.
Poza tym chętniej niż mężczyźni
grają w pokera. Największą
grupę internetowych graczy
hazardowych w Norwegii stanowią kobiety w wieku od 15 do 24 lat.

Wszystkie grupy internetowych konsumentów najbardziej interesuje rynek
turystyczny. Bilety lotnicze, promowe, kolejowe i autobusowe, a także zorganizowane
wakacje to obecnie w Skandynawii najczęściej kupowane przez Internet dobra.

 

No Comments Yet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.