Sklepy online mają coraz więcej klientek. Z badań wynika, że Polki poszukują w internecie przede wszystkim oryginalnych prezentów, markowych ubrań i promocji, o które trudno w tradycyjnych sklepach.
Coraz więcej klientów na świecie przenosi się z zatłoczonych centrów handlowych do internetu. Z badania przeprowadzonego przez angielski GSI Commerce wynika, że już 45% Brytyjczyków przedkłada zakupy w sieci nad tradycyjne wyjście do sklepu. Za pośrednictwem sklepów internetowych kupują elektronikę, zabawki, książki i ubrania. Jeśli idzie o branżę odzieżową – najchętniej wybierają te sklepy, które pozwalają na wyszukiwanie produktów pod względem ceny, koloru lub rozmiaru, zamieszczają opinie klientów o produktach, pozwalają obejrzeć je w kilku wymiarach oraz akceptują różne formy zapłaty. Zwolennicy zakupów w internecie argumentują, że w sklepie online otrzymują dokładniejsze informacje o tym, co chcą kupić, mają większy wybór, przystępniejsze ceny, zawsze otwarte drzwi i szansę na niepowtarzalne promocje.
Kobieta w sieci zakupów
Również Polacy coraz chętniej kupują w internecie. Najbardziej dynamiczną grupą klientów sklepów online są młode kobiety – ze statystyk wynika, że wkrótce przegonią mężczyzn w liczbie zawieranych w sieci transakcji. Dziewczyny kupują w internecie ubrania, kosmetyki, biżuterię, buty, książki i filmy. W ankietach opisują siebie jako oszczędne, sprytne, niezależne i rozrywkowe. Przed wyborem produktu częściej niż mężczyźni porównują ceny. Zdecydowanie rzadziej niż panowie finalizują transakcje będąc w pracy. Lubią kupować w internecie, mając ciszę i święty spokój wokół. Najlepiej w ulubionym fotelu z kubkiem herbaty lub kieliszkiem wina w dłoni. Szczególnie teraz, gdy aura nie sprzyja spacerom, zakupy w internecie stają się jeszcze bardziej kuszące. Wiedzą o tym internetowe sklepy odzieżowe i prześcigają się tak w promocjach, jak i we wprowadzaniu udogodnień oraz nowinek dla coraz bardziej wymagających klientek.
Zabawa z Answear.com
I tak sklep internetowy Answear.com – oferujący produkty 150 marek modowych i błyskawiczne dostawy – świętuje swoje drugie urodziny, proponując klientom sympatyczną i kreatywną zabawę. Na autorów najlepszych i najbardziej oryginalnych życzeń złożonych Answear w formie listu, rysunku, zdjęcia czy filmu czeka wycieczka o wartości 4000 złotych od partnera zabawy travalplanet.pl oraz 20 zestawów kosmetyków Farmona. Czym jest Answear.com? Kliknijcie i zobaczcie. To między innymi zwycięzca 7 edycji rankingu e-sklepów organizowanego przez Money.pl, Gazetę wyborczą i serwis wyborcza.biz w kategorii moda oraz zdobywca Design Award, czyli prestiżowego wyróżnienia za grafikę.
Zabaw, konkursów i promocji takich jak ta będzie przybywać, bo z roku na rok przybywa klientek, które doceniają wygodę zakupów w internecie. Czyli – będzie taniej i atrakcyjniej. Na rynku już dostępne są internetowe aplikacje będące formą wirtualnej przymierzalni i pozwalające na porównanie kreacji, a nawet zaproszenie facebookowych znajomych do głosowania na stój najbardziej pasujący na daną okazję.
Co będzie dalej? Czy za kilka lat wszystkie będziemy kupowały wyłącznie internecie? Poczekamy, popatrzymy, zobaczymy.
(Zdjęcie: Levi’s)