Trzy tygodnie, trzy miasta (Warszawa, Katowice i Kraków) i trzy niezwykłe koncerty galowe, podczas których poznamy laureatów najważniejszych polskich nagród fonograficznych w kategoriach muzyki jazzowej, klasycznej i rozrywkowej. 31. Fryderyk Festiwal 2025 to celebracja polskiej muzyki w jej najpiękniejszych odsłonach – łącząca twórców, emocje i publiczność w jednym, wyjątkowym rytmie. Partnerem wydarzeń organizowanych przez Związek Producentów Audio Video, jest ORLEN.

Fryderyk Festiwal i Orlen - partner trzech gali

Fryderyki to najważniejsze nagrody muzyczne polskiego przemysłu fonograficznego, przyznawane od 1995 roku przez Akademię Fonograficzną, czyli powołane przez Związek Producentów Audio Video jury, w skład którego wchodzi niemal 1 800 artystów, twórców, producentów i dziennikarzy. Nominowani do Fryderyków wyłaniani są w drodze tajnego, dwuetapowego głosowania wszystkich członków Akademii podzielonej na trzy sekcje: muzyki rozrywkowej, poważnej i jazzowej. Członkowie Akademii mogą należeć wyłącznie do jednej sekcji i tylko w jej obrębie mają prawo głosu. Dzięki temu każdy ma szansę wypowiedzieć się w tej dziedzinie muzyki, która jest mu najbliższa. Zwycięzcy są wybierani w drugiej turze głosowania, kiedy członkowie Akademii wskazują już tylko jedną pozycję w danej kategorii.

W tym roku laureatów Fryderyków odkrywamy przez trzy tygodnie. Już 23 marca w warszawskim Muzeum Polin, po raz pierwszy w historii miała miejsce gala dedykowana nagrodom w kategoriach jazzowych. 30 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach odbędzie się gala wręczenia statuetek w kategoriach muzyki klasycznej, a 5 kwietnia w TAURON Arenie w Krakowie przekonamy się, kto został zwycięzcą plebiscytu w kategoriach muzyki rozrywkowej. Ceremonie wręczania statuetek uświetnią koncerty z udziałem uznanych polskich wykonawców. Czeka nas prawdziwe święto polskiej muzyki!

„Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że wśród partnerów Fryderyk Festiwalu po raz kolejny znalazł się ORLEN – partner wspierający instytucje związane z dziedzictwem kulturalnym. Taka współpraca wzmacnia przekaz, że muzyka to sztuka uniwersalna – nasza więź z kulturą, środowiskiem i rzeczywistością, szczególnie cenna w czasach, w których potrzebujemy pozytywnych przekazów” – powiedział Bogusław Pluta, Dyrektor Zarządzający ZPAV.

ORLEN partnerem Fryderyków

Z racji wyjątkowej skali i zasięgu swojej działalności biznesowej, ORLEN ma realny wpływ na rozwój polskiego sportu, kultury i nauki. Wsparcie najważniejszych wydarzeń kulturalnych w kraju jest jednym z kluczowych obszarów strategii sponsoringowej spółki, umacniając ORLEN jako nowoczesnego i odpowiedzialnego partnera kultury i nauki w Polsce. Zaangażowanie w tegoroczną edycję Fryderyków, najważniejszych nagród muzycznych w kraju, łączenie świat biznesu i kultury, pokazuje jak ORLEN wspiera polską scenę muzyczną i promocję rodzimych artystów. Współpraca z Fryderykami to kolejny krok firmy w budowaniu silnych relacji z branżą kreatywną i umacnianiu jego obecności w świecie kultury.

„Muzyka dostarcza emocje, kształtuje wrażliwość oraz buduje wspólnotę, zwłaszcza gdy bierzemy udział w wyjątkowym muzycznym wydarzeniu, a takim jest niewątpliwie Fryderyk Festiwal. Chcemy być blisko ludzi, towarzyszyć im w przeżywaniu tych pięknych chwil. Dziękujemy za zaproszenie i możliwość wsparcia tego wydarzenia” – mówi Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu ORLEN.

ORLEN wspiera nie tylko najważniejsze krajowe instytucje kultury i nauki, takie jak Muzeum Narodowe w Warszawie, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki czy Teatr Wielki – Opera Narodowa, ale także projekty takie jak Kulturalny ORLEN, które są kierowane do lokalnych społeczności oraz młodego pokolenia. W ten sposób firma chce budować pełną sukcesów przyszłość polskiej kultury.

Zapraszamy na Galę Muzyki Rozrywkowej do Krakowa już 5 kwietnia.

Organizatorzy wydarzenia: Związek Producentów Audio Video, Akademia Fonograficzna.

Partner Gali Muzyki Jazzowej:  Orlen, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasto Kraków, AA Sensitive Beauty Products, House Of Diamond, La Biosthetique, PKP Intercity, LOT.

Patroni medialni Gali Muzyki Jazzowej:  TVP Kultura, Onet, Polskie Radio Program Drugi, Polskie Radio Chopin, Anywhere.pl.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.