W ostatnich kilkunastu miesiącach sprzedaż internetowa bardzo wzrosła. Wiele sklepów stacjonarnych założyło własny e-sklep. Powstało także dużo nowych firm, które uruchomiły sprzedaż w sieci. W gąszczu małych i dużych sklepów coraz trudniej się połapać i dlatego warto poznać opinię o sklepie, zanim dokona się w nim zakupu po raz pierwszy.

Opinie o produkcie

Niemal każdy e-sklep ma własne opisy produktów. Zanim kupisz konkretną rzecz, najpierw dokładnie zapoznaj się z jej opisem producenckim. Jeśli planujesz zakup odzieży, koniecznie zajrzyj również do zakładki „opinie”. To tam klienci wpisują cenne informacje dotyczące poszczególnych towarów. Dlaczego warto czytać takie dane o produkcie? Przede wszystkim – można dowiedzieć się z nich nie tylko  tego, jak cudowny jest dany produkt, ale także jakie ma „wady”. Wśród opinii o odzieży często pojawiają się informacje na temat rozmiaru konkretnego modelu. Brak standaryzacji rozmiarowej sprawia, że odzież różnych firm w rozmiarze 40 pasuje zarówno na szczupłą nastolatkę, jak i dojrzałą kobietę słusznych rozmiarów. Czytając opinie klientów można uniknąć nietrafionych zakupów.

E-sklep – opinie o sprzedawcy

Ze względu na to, że w sieci pojawia się coraz więcej sklepów z odzieżą i często nie wiadomo, który z nich wybrać, warto zapoznać się także z opiniami o samym sprzedawcy. Można je znaleźć w samym sklepie, gdzie klienci opisują, jak szybko zostało zrealizowane zlecenie lub jak wygląda procedura zwrotów i reklamacji. Osoby, którym zależy na zakupach etycznych, coraz częściej zaglądają również na stronę https://www.gowork.pl/, gdzie znajdują się opinie napisane nie tylko przez klientów, ale także przez pracowników. Coraz większa grupa świadomych klientów wybiera sklepy, w których pracownicy są dobrze traktowani. W dobie e-sprzedaży i ogromnego wyboru sklepów oferujących ten sam towar coraz większa grupa klientów wybiera sprzedawców niekoniecznie najtańszych ale takich, którzy charakteryzują się dobrymi praktykami w każdym zakresie np. są dobrymi pracodawcami, stawiają na ekologiczne rozwiązania itp.

Kupujesz w sieci – pisz opinie

Jeśli jesteś klientem sklepów internetowych, pamiętaj, aby opublikować swoje uwagi dotyczące zakupów. Napisz, czy zamówienie zostało zrealizowane w terminie, jeśli towar był oddany do reklamacji lub zwrócony – napisz jak to się odbyło. Dzięki twoim opiniom kolejni klienci będą wiedzieli, czy zdecydować się na zakupy w tym konkretnym sklepie czy lepiej poszukać tego samego ubrania u innego sprzedawcy.

Pandemia sprawiła, że wiele osób nie wychodziło z domów. Dzięki temu rozwinął się handel w sieci. Powstały setki nowych sklepów sprzedających bardziej lub mniej popularne towary. Robiąc zakupy w sklepach o ugruntowanej opinii można być pewnym, że zamówienie zostanie zrealizowane w terminie, a reklamacje i zwroty będą szybko rozpatrzone. W przypadku małych sklepów można liczyć na lepszą ofertę, ale pojawia się pytanie czy warto tam kupować, jeśli nie wiadomo, jakim sprzedawcą jest właściciel. Każda opinia na temat zarówno dużego, jak i małego sklepu pomaga kolejnym klientom w podjęciu decyzji o skorzystaniu z jego usług. Dlatego pamiętaj – jeśli korzystasz z opinii innych, poświęć chwilę, aby napisać również swoją.

 

 

 

 

 

No Comments Yet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.