Dieta sokowa

Dla zdrowia i urody, żeby szybko mieć płaski brzuch i oczyścić organizm. Trzydniowa dieta sokowa trochę was przegłodzi, ale wyjdzie wam to na dobre.

Tekst: Joanna Zaguła

Zostały dwa dni do ważnej imprezy, trzeba zmieścić się w sukienkę z zeszłego sezonu, a może nad morzem zjedliście za dużo gofrów i macie ochotę na mały detoks? Rozwiązanie to dieta sokowa. W swojej tradycyjnej odmianie jest raczej radykalna, ale przynosi szybkie efekty. Nie na długo, ale od razu zrobi się wam lżej na żołądku. Dieta sokowa ma bardzo proste zasady – pijecie tylko soki. Jeśli stosujecie ją dosłownie, tylko soki owocowe i warzywne, z dodatkami tłuszczu (oleju, orzechów), ale bez mleka czy słodzików. Taka dieta musi więc trwać krótko, żebyście nie wymęczyli organizmu. Polecany czas to 3 dni.

Jeśli chcecie się do tego bardziej przyłożyć, to samą dietę można poprzedzić trzema dniami postu. Podczas postu jecie tylko owoce i warzywa ze zdrowymi olejami. Wyjątkiem są pieczone w tłuszczu ziemniaki. Całą resztę można jeść bez ograniczeń. Ale bez kasz, makaronów, ryżu. Można za to zajadać warzywa strączkowe, które są bardzo sycące. Bez wyrzutów sumienia zjedzcie więc hummus, pastę z fasoli czy gotowany bób.

Gdy zakończy się post, zaczynamy dietę. Pijemy pięć soków dziennie. Jeden za każdy posiłek. Na śniadanie coś pożywnego, np. banan z masłem orzechowym i mango. Na drugie śniadanie coś niewielkiego – sok jabłkowo-szpinakowy z sokiem z cytryny i pietruszką. W ramach obiadu polecamy coś na słono, czyli sok pomidorowy z ziołami prowansalskimi, oliwą z oliwek i orzechami włoskimi. Dorzućcie szczyptę chili dla lepszego trawienia. Na deser sok pomarańczowy z granatem i grejpfrutem – zapewni orzeźwienie i podkręci metabolizm. A przed snem lekka kolacja – sok buraczany z selerem naciowym. I tak przez 3 dni. Smacznego!

Nie ma jeszcze komentarzy.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.