Zbyt krótkie włosy, popalone końcówki czy źle dobrany kolor to tylko
niektóre z przykrości, jakich mogą doświadczyć klienci, korzystający
z usług fryzjerskich. Jak uniknąć przykrych niespodzianek i wybrać
specjalistę, który odpowiednio zadba o włosy?
Konsultacja:
Wojciech Stasiak,
stylista fryzur
i ekspert kampanii
Moja REGENeracja
- Zwróć uwagę
na wygląd salonu
Wygląd pomieszczenia
może powiedzieć sporo
na temat poziomu usług,
jakie oferowane
są w zakładzie.
Warto więc zwrócić uwagę
na takie czynniki jak czystość – zarówno salonu, jak i sprzętu, którym posługuje
się fryzjer, porządek – świadczący o dobrej bądź złej organizacji pracy, a także
wystrój, który może pokazać poczucie estetyki pracujących w zakładzie specjalistów.
- Sprawdź, jakich kosmetyków używa
Oprócz stosowania odpowiedniej techniki strzyżenia, modelowania czy farbowania włosów, niezwykle istotnym elementem w pracy fryzjera są kosmetyki, jakich używa. Przychodząc do salonu, zwróć uwagę na szampony i odżywki, jakimi salon myje
głowy klientek, a także preparaty stylizujące. Kosmetyki powinny być indywidualnie
dopasowane do każdej klientki, a środki do stylizacji nie powinny być zbyt mocne.
- Zobacz, czy fryzjer
chce cię poznać
W wielu zakładach
fryzjerskich pierwszym
elementem wizyty
jest mycie głowy.
To błąd.
Zanim fryzjer
zacznie cokolwiek robić
z włosami swojej klientki,
powinien najpierw zaprosić
ją na fotel, ocenić stan
jej włosów i porozmawiać
z nią o jej potrzebach.
Takiej obserwacji ciężko
jest dokonać na mokrych włosach. Jeśli fryzjer, którego odwiedzacie po raz pierwszy,
nie przeprowadzi z wami wywiadu, powinniście zastanowić się nad kontynuowaniem wizyty.
- Oceń, czy rozumiesz się z fryzjerem
Bardzo często można spotkać się z opinią, że fryzjer nie szanuje prośby klienta
i obcina jego włosy krócej, niż go o to poproszono. Z czego to wynika? Zdarza
się, że klient prosi jedynie o podcięcie zniszczonych końcówek, wyobrażając sobie,
że zmiana ta nie będzie widoczna. Niestety w wielu przypadkach zdarza się,
że włosy są na tyle zniszczone, że wymagają nieco większego obcięcia.
A efekt strzyżenia jest zauważalny. Co zrobić, aby uniknąć takiej sytuacji?
Dobrze jest pokazać fryzjerowi na włosach, ile chcemy je obciąć i wyraźnie
zaznaczyć granicę, której nie może przekroczyć. Jeśli to zadziała, to znaczy,
że fryzjer słucha potrzeb klienta.
- Sprawdź,
czy fryzjer potrafi
ci się przeciwstawić
Często zdarza się,
że klientki chcą
wykonać zauważalną
metamorfozę,
zmieniając np. kolor
z bardzo jasnego
na kruczoczarny.
Każdy dobry fryzjer
będzie wiedział,
że nie można dokonywać
tak gwałtownych zmian. Szkodzą one włosom
i nie zawsze wyglądają
korzystnie.
Dobry fryzjer będzie
potrafił przeciwstawić
się klientce i wytłumaczyć
jej, że taka zmiana nie będzie korzystna, a także zarekomenduje inne ciekawe rozwiązanie.
- Oceń, czy potrafisz zaufać fryzjerowi
Bardzo ważnym elementem pracy fryzjera jest budowanie zaufania klienta.
Najlepszym sposobem na to jest opowiadanie na bieżąco o przebiegu danego
zabiegu. Jeśli fryzjer krok po kroku opowiada o tym, co właśnie będzie robił
i trzyma się tego, z każdym jego ruchem klient nabierać będzie do niego
większego zaufania. Jeśli fryzjer przez cały czas milczy, to efekt poznamy
dopiero po zakończeniu usługi i wtedy ocenimy to, czy jego praca nam
się podoba, czy też nie.