Na pewno o nich słyszeliście. Anja Rubik, czyli jedna z najsłynniejszych polskich modelek na świecie. Dom Pérignon, czyli szampan stworzony przez mnicha i wybitnego twórcę Pierra Pérignon. Co ich łączy? Od niedawna są duetem doskonałym!
Dom Pérignon od lat współpracuje z najsłynniejszymi artystami ze świata mody i sztuki. Wśród nich znajdziemy takie nazwiska jak: Karl Lagerfeld, David Lynch, Alexandre Desplat czy Marc Newson, który stworzył kolekcję dedykowaną Andy Warholowi. W 2014 Dom Pérignon zaprosił do współpracy Iris van Herpen, holenderską projektantkę mody, laureatkę prestiżowej nagrody ANDAM. Iris stworzyła dla marki Cocoonase – dzieło sztuki, dostępne tylko na zamówienie oraz Metamorphosis, czyli limitowaną edycję opakowań Dom Pérignon Vintage 2004.
Inspiracją do stworzenia tej ostatniej była metamorfoza, jaka zachodzi w winie na przestrzeni czasu, w kolejnych cyklach jego życia. Metamorfoza symbolizuje jednocześnie zakończenie jednego okresu dojrzałości i przejście do kolejnego.
Z kolei tworząc Cocoonase Iris skupiła się na znaczeniu czasu dla szampana w kontekście prędkości zbiorów, które decydują o wyborze najlepszych winogron oraz potencjału dojrzewania, który rozwija się w trakcie lat leżakowania w piwnicach. Cocoonase odnosi się do enzymu, którym larwa motyla zmiękcza swój kokon, zanim przemieni się w poczwarkę, przechodząc do kolejnego etapu rozwoju.
Rzeźba van Herpen tak jak kokon w symboliczny sposób oplata butelkę Dom Pérignon Vintage 2004, przygotowując ją do kolejnego etapu metamorfozy. Limitowana edycja ma wiele odcieni zielonego, przywołując „duszę szampana”, jego intensywność, głębię oraz złożoność. A Anja Rubik? Wciela się w muzę Dom Pérignon. Naszym zdaniem – sugestywnie.