Czy wiecie, że kasza gryczana jest świetnym źródłem rutyny? Ten związek to główny składnik wielu suplementów poprawiających odporność. Jesienią nie żałujmy więc sobie dań z kaszy. Na zdrowie.

Przepis: Andrzej Polan

Składniki:

  • cebula z dymką – 1 pęczek
  • kasza gryczana nieprażona – 200g
  • jajka – 4 szt.
  • ser tarty bursztyn          – 200 g
  • koncentrat pomidorowy – 4 łyżki
  • bułka tarta
  • olej  do smażenia
  • koperek, natka pietruszki

shutterstock_161066597

Przygotowanie:

Drobno siekamy cebulę i przesmażamy na oleju rzepakowym, dodajemy surową kaszę. Chwilę smażymy i podlewamy bulionem warzywnym. Kaszę  gotujemy do uzyskania dość gęstej konsystencji.

Do ugotowanej, przestudzonej kaszy dodajemy żółtka, tarty ser, łyżkę koncentratu pomidorowego, pokrojoną drobno cebulkę dymkę, koperek i natkę. Na koniec, dodajemy jeszcze sól, pieprz czarny i wszystko wyrabiamy na jednolitą masę.

Przygotowujemy małe krokiety okrągłe, obtaczamy w białku i bułce tartej. Smażymy na oleju na złoty kolor.

shutterstock_270772595

Składniki :

  • śmietana 36% – 0,5 l
  • serek topiony śmietankowy – 500 g
  • sok z jednej cytryny

shutterstock_268483274

Przygotowanie:

Śmietanę zagotowujemy, wrzucamy do niej serki topione, wszystko dokładnie rozpuszczamy, delikatnie zakwaszamy sokiem z cytryny i taki serowy, kremowy sos podajemy do krokietów z kaszy.

 

No Comments Yet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.