Samsung rozwija możliwości swoich telewizorów, odpowiadając tym samym na potrzeby widzów. Jedną z nowości zakomunikowanych na targach CES 2020, która pojawi się w produktach w 2020 roku, jest tryb Filmmaker.Tryb Filmmaker (Filmmaker Mode) dostępny będzie w tegorocznych telewizorach Samsung UHD 4K, począwszy od serii TU7000. Dzięki niemu widzowie będą mogli zobaczyć film tak, jak chciał tego jego twórca. To – obok trybu Inteligentnego i trybów predefiniowanych – kolejna możliwość dopasowania parametrów obrazu dostępna w telewizorach Samsung.
Wszystko, co trzeba wiedzieć o trybie Filmmaker
To owoc współpracy organizacji UHD Alliance z szeroko rozumianą branżą filmową. Dzięki niemu widzowie będą mogli zobaczyć filmy oczami ich twórców – zgodnie z ich wizją, bez upiększaczy, dodatkowych funkcji i technologii, których celem jest optymalizacja jakości obrazu i poprawa wrażeń wizualnych.
Jak to działa? Każdej klatce filmowej towarzyszy informacja o tym, jak ma być wyświetlana. Gdy telewizor wykryje, że w opisie filmu znajdują się informacja charakterystyczna dla opisywanego trybu, zostaną wyłączone wszystkie inne tryby poprawy jakości obrazu. W telewizorach Samsung, przy pierwszym uruchomieniu takiej treści, widzowie otrzymają wyświetlony na ekranie komunikat, który pozwoli aktywować tryb Filmmaker. W praktyce jest to dodatkowy tryb wyświetlania, który dostępny będzie dla zgodnego contentu.
Tryb ten znajdziemy w telewizorach Samsung na 2020 rok z serii TU7000 i wyższych.
Obraz dopasowany do widza
Telewizory Samsung oferują różne tryby wyświetlania obrazu, a widzowie mogą dopasować ustawienia do swoich preferencji. Do wyboru są podstawowe tryby predefiniowane: Dynamiczny, Standard, Naturalny oraz Film, ale można także modyfikować poszczególne parametry i tworzyć swoje własne ustawienia.
Niezwykle przydatną i ciekawą opcją jest także Tryb Inteligentny. W tym przypadku telewizor automatycznie dopasowuje poziom jasności i emisję dźwięku do warunków w pomieszczeniu. Zasugeruje także najlepsze ustawienia dźwięku dla oglądanej treści. W praktyce dialogi w programach informacyjnych będą bardziej wyraziste, podobnie jak głos wokalisty podczas transmisji koncertu.