Skuteczne sposoby na wiosenne przesilenie

Jeśli odczuwasz przemęczenie, senność, masz problemy z koncentracją, a motywacja do pracy spadła poniżej średniej – mogło dopaść cię tzw. przesilenie wiosenne.

wiosna

Jego skutki obserwujemy najczęściej na przełomie marca i kwietnia, kiedy pogoda serwuje nam temperaturową huśtawkę, a za oknem pojawia się raz deszcz ze śniegiem, raz słońce. Tak nagłe zmiany aury mogą dać się we znaki każdej osobie,
a nie – wbrew obiegowym opiniom – tylko wrażliwcom i meteopatom. Poniżej przedstawiamy cztery skuteczne sposoby na wiosenną chandrę.

  1. Zróżnicowana dieta. Odpowiednie odżywianie to podstawa walki z wiosennym przesileniem. W zimie z naturalnych przyczyn nasz organizm otrzymuje mniejszą dawkę witamin i mikroelementów. Podczas przesilenia wiosennego ważne jest,
    by łagodnie rozpocząć zmianę naszych zimowych przyzwyczajeń. Należy stopniowo wzbogacać naszą dietę w warzywa i owoce. Szczególnie polecane są produkty bogate w witaminę C np. cytrusy, które wzmocnią odporność. Warto też sięgnąć po pełnoziarniste pieczywo i kasze, bogate w witaminy z grupy B. Nie zapominajmy też o magnezie, który znajdziemy w kakao i ciemnej czekoladzie. Trzeba też uzupełnić niski poziom cynku odpowiedzialnego za pamięć i koncentrację. Zawierają go ryby
    i pestki dyni.owoce
  2. Więcej ruchu. Poza zróżnicowaną dietą ważne jest, by odpowiednio zadbać o ciało. Zmobilizuj się i wyjdź w końcu na zewnątrz! Biegaj, truchtaj, chodź na dłuższe spacery. Może masz możliwość powrotu z pracy na piechotę? Wykorzystaj to. Spędzaj jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu. Dotlenisz organizm. Brzydka pogoda i ci się nie chce? Ćwicz w domu. Poranna gimnastyka potrafi zdziałać cuda. Wystarczy tylko 15 minut dziennie zaraz po przebudzeniu, by poziom endorfin i serotoniny dał ci „kopa” na cały dzień.
  3. Odpoczynek i relaks. Przez cały rok gdzieś się spieszymy. W natłoku codziennych obowiązków zapominamy o sobie i odpoczynku. Nadmierny stres może powodować problemy psychosomatyczne. Osoby, które go nie odreagowują są narażone na problemy z koncentracją i pamięcią, mogą pojawić się huśtawki nastrojów i lęki. Także układ krwionośny i trawienny cierpi od nadmiaru stresu. Zadbaj o siebie
    i pamiętaj, by codziennie pozwalać sobie na odpoczynek i relaks. Co możesz zrobić? Zacznij od prostych rzeczy. Ciepła kąpiel z dodatkiem olejków eterycznych zrelaksuje ciało i umysł. Spokojna muzyka i ulubiona książka także będzie skuteczna. Możesz też po prostu obejrzeć ulubiony serial w TV. Warto skorzystać z pomocy specjalisty
    i udać się na relaksujący masaż.masaż

Masaż rozluźnia mięśnie i usuwa napięcie mięśniowo-nerwowe. Tym samym przynosi głęboki relaks, odpoczynek i ulgę. Regularne masaże są bardzo ważne, aby móc odpowiednio wypocząć i nabrać energii do realizacji codziennych spraw. – mówi Karolina Witkowska, Kierownik Spa & Wellness w Hotelu Mikołajki.

Jeśli nie możesz wybrać się do masażysty, skorzystaj z autorelaksacji ćwicząc w domu z wykorzystaniem  tzw. metody Jacobsona. – Metoda ta polega na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu poszczególnych grup mięśni mówi Witkowska. Rozpoczyna się od mięśni twarzy, karku, przechodząc przez mięśnie placów, klatki piersiowej oraz rąk. Następnie napręża się uda i łydki oraz stopy – dodaje. Metoda ta jest bardzo skuteczna i przynosi w krótkim czasie dobre efekty. Praktycy tej metody szybko osiągają stan głębokiego relaksu i spokoju.cera

  1. Zadbaj o urodę. Zimą nasza skóra była narażona na nagłe zmiany temperatur, spowodowane mrozem i suchym kaloryferowym powietrzem. Skóra może być przewrażliwiona, mało elastyczna, przesuszona
    i wiotka. Warto przywrócić jej zdrowy wygląd, zanim narazimy ją na silne promienie słoneczne.
    W tym celu polecane są zabiegi w gabinetach medycyny estetycznej, polegające na złuszczaniu
    i odżywaniu skóry twarzy. Warto też pielęgnować skórę w domu i korzystać z kremów z dużą ilością witaminy E oraz C.

Wiosenny spadek formy może zdarzyć się każdemu. Ważne, by się nie poddawać i próbować różnych metod w celu poprawy samopoczucia.

Nie ma jeszcze komentarzy.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.