W ostatnich kilkunastu miesiącach sprzedaż internetowa bardzo wzrosła. Wiele sklepów stacjonarnych założyło własny e-sklep. Powstało także dużo nowych firm, które uruchomiły sprzedaż w sieci. W gąszczu małych i dużych sklepów coraz trudniej się połapać i dlatego warto poznać opinię o sklepie, zanim dokona się w nim zakupu po raz pierwszy.
Opinie o produkcie
Niemal każdy e-sklep ma własne opisy produktów. Zanim kupisz konkretną rzecz, najpierw dokładnie zapoznaj się z jej opisem producenckim. Jeśli planujesz zakup odzieży, koniecznie zajrzyj również do zakładki „opinie”. To tam klienci wpisują cenne informacje dotyczące poszczególnych towarów. Dlaczego warto czytać takie dane o produkcie? Przede wszystkim – można dowiedzieć się z nich nie tylko tego, jak cudowny jest dany produkt, ale także jakie ma „wady”. Wśród opinii o odzieży często pojawiają się informacje na temat rozmiaru konkretnego modelu. Brak standaryzacji rozmiarowej sprawia, że odzież różnych firm w rozmiarze 40 pasuje zarówno na szczupłą nastolatkę, jak i dojrzałą kobietę słusznych rozmiarów. Czytając opinie klientów można uniknąć nietrafionych zakupów.
E-sklep – opinie o sprzedawcy
Ze względu na to, że w sieci pojawia się coraz więcej sklepów z odzieżą i często nie wiadomo, który z nich wybrać, warto zapoznać się także z opiniami o samym sprzedawcy. Można je znaleźć w samym sklepie, gdzie klienci opisują, jak szybko zostało zrealizowane zlecenie lub jak wygląda procedura zwrotów i reklamacji. Osoby, którym zależy na zakupach etycznych, coraz częściej zaglądają również na stronę https://www.gowork.pl/, gdzie znajdują się opinie napisane nie tylko przez klientów, ale także przez pracowników. Coraz większa grupa świadomych klientów wybiera sklepy, w których pracownicy są dobrze traktowani. W dobie e-sprzedaży i ogromnego wyboru sklepów oferujących ten sam towar coraz większa grupa klientów wybiera sprzedawców niekoniecznie najtańszych ale takich, którzy charakteryzują się dobrymi praktykami w każdym zakresie np. są dobrymi pracodawcami, stawiają na ekologiczne rozwiązania itp.
Kupujesz w sieci – pisz opinie
Jeśli jesteś klientem sklepów internetowych, pamiętaj, aby opublikować swoje uwagi dotyczące zakupów. Napisz, czy zamówienie zostało zrealizowane w terminie, jeśli towar był oddany do reklamacji lub zwrócony – napisz jak to się odbyło. Dzięki twoim opiniom kolejni klienci będą wiedzieli, czy zdecydować się na zakupy w tym konkretnym sklepie czy lepiej poszukać tego samego ubrania u innego sprzedawcy.
Pandemia sprawiła, że wiele osób nie wychodziło z domów. Dzięki temu rozwinął się handel w sieci. Powstały setki nowych sklepów sprzedających bardziej lub mniej popularne towary. Robiąc zakupy w sklepach o ugruntowanej opinii można być pewnym, że zamówienie zostanie zrealizowane w terminie, a reklamacje i zwroty będą szybko rozpatrzone. W przypadku małych sklepów można liczyć na lepszą ofertę, ale pojawia się pytanie czy warto tam kupować, jeśli nie wiadomo, jakim sprzedawcą jest właściciel. Każda opinia na temat zarówno dużego, jak i małego sklepu pomaga kolejnym klientom w podjęciu decyzji o skorzystaniu z jego usług. Dlatego pamiętaj – jeśli korzystasz z opinii innych, poświęć chwilę, aby napisać również swoją.