Dieta dla włosów

Zdrowe i lśniące włosy to marzenie niemal każdej z nas. Jednak w trosce o ich piękno często zapominamy o podstawach – codziennej diecie. Tymczasem pełnowartościowe posiłki to klucz do sukcesu.

shutterstock_304234589

Obecność witamin i minerałów w diecie jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Niestety często zapominamy, że sposób, w jaki się odżywamy i to, co jemy, ma również ogromny wpływ na wygląd i stan włosów. Dlatego warto jeść takie produkty, które wzmocnią włosy od wewnątrz. Co jeść? Mleko, wątróbka, świeże owoce, zielone warzywa, ryby, jajka czy orzechy to jedne z wielu produktów, które zawierają właściwe składniki odżywcze i elementy.

shutterstock_56524210

Dieta upiększająca

  1. Witamina A – jej niedobór może skutkować suchymi i łamliwymi włosami; występuje w produktach pochodzenia zwierzęcego, np. w wątróbce, tranie, mleku i innych produktach mleczarskich oraz w tłustych rybach.
  2. Witaminy z grupy B – występują w wielu produktach, np. w mleku, wątróbce, jajkach, rybach, drożdżach, ciemnym ryżu oraz w różnych owocach: arbuzach, bananach czy grejpfrutach; witamina B7 zapobiega łojotokowi oraz wzmożonej aktywności gruczołów łojowych; jej niedobór skutkuje wypadaniem włosów, łuszczeniem się naskórka, łupieżem czy tłustą skóra; z kolei niedobór witaminy B9 przyśpiesza siwienie włosów; braki witaminy B12 powodują nadmierne wypadanie włosów.
  3. Witamina C – stymuluje przepływ krwi, a tym samym zwiększa dopływ składników odżywczych do cebulek włosów; witamina C znajduje się w świeżych owocach, ale również w kiszonej kapuście, natce pietruszki czy w czarnej porzeczce.
  4. Witamina E – nazywana witaminą młodości, jej niedobór często powoduje wypadanie włosów; wytwarzana jest tylko przez rośliny dlatego znajdziemy ją przede wszystkim w olejach, ale również w orzechach czy liściach zielonych roślin: sałaty, szpinaku i kapusty.
  5. Cynk – odpowiedzialny jest za zdrowe włosy oraz ich dobrą kondycję; źródłem cynku jest chude mięso oraz w ryby, znajduje się też w roślinach strączkowych np. fasoli, grochu czy bobie.
  6. Magnez – jego niedobór ma duży wpływ na wypadanie włosów, odpowiada również za kruchość i nadmierną suchość struktury włosa; ten minerał znajduje się m.in. w kaszy gryczanej i ciecierzycy.
  7. Miedź – niedobór może przyspieszać proces starzenia oraz siwienia włosów, z kolei nadmiar może być toksyczny; miedź występuje m.in. w orzechach, nasionach słonecznika, pestkach dyni oraz zielonych warzywach.
  8. Żelazo – ma wpływ na prawidłową budowę włosa, a jego niedobór może powodować kruchość, łamliwość czy nadmierne wypadanie włosów; produkty, które są bogatym źródłem żelaza to wątróbka, mięso indyka i kurczaka, fasola, lub zielone warzywa liściaste.

shutterstock_161317589

Kosmetyczne wspomagacze

Niestety nie zawsze uda się nam zaplanować i skrupulatnie skontrolować to, co zjemy. Picie dużej ilości kawy czy herbaty, jedzenie fast foodów, częste spożywanie alkoholu, nadmiar cukru to częste błędy, których nie zawsze jesteśmy w stanie uniknąć. Dlatego warto również wspomagać się kosmetykami do włosów, które podobnie jak pożywienie wzmocnią ich strukturę, ale od zewnątrz.

„Oprócz prawidłowej diety działającej od wewnątrz, warto również wzmacniać włosy od zewnątrz za pomocą odpowiednich kosmetyków. Produkty Montibello z linii Treat NaturTech opracowane zostały zgodnie z koncepcją Tricho Nutrition – Dieta Dla Włosów, która zawiera potężną mieszankę aktywnych składników niezbędnych dla włosów” – wyjaśnia Jarosław Ciesiółka, wieloletni ekspert fryzjerski Montibello.

Nie ma jeszcze komentarzy.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.