W Światowy Dzień AIDS ruszyła szósta edycja kampanii Projekt Test. Jej celem jest przekazanie treści profilaktycznych dotyczących bezpiecznego seksu i zachęcenie Polaków do testowania się w kierunku HIV.

Apel skierowany jest przede wszystkim do osób po 50 r.ż., jednak – poprzez uświadomienie, że HIV może dotknąć każdego, niezależnie od wieku, płci i statusu społecznego – przekaz kierowany jest także do pozostałych grup wiekowych. Poza kształtowaniem postaw prozdrowotnych, kampania ma na celu przeciwdziałanie stereotypom związanym z wiekiem i tabuizacji sfery seksualnej u osób po 50-tce.

Projekt_Test_Manifest_50 (4)

Seksualność 50-latków

„Wystarczy rozejrzeć się wokół nas, włączyć telewizję lub otworzyć gazetę. Częściej zobaczymy w nich reklamę, w której 30-letnia córka podaje rodzicom witaminy czy leki poprawiające pamięć. Dużo rzadziej można natrafić na przekaz, w którym pokazane będą osoby dojrzałe cieszące się pełnią życia” – tłumaczy Katarzyna Sikorska, prezes Stowarzyszenia Pomoc Socjalna. Zdaniem ekspertki materiałów, gdzie osoby po 50-tce pokazywane są w kontekstach nawiązujących do seksualności, nie ma prawie wcale, a te, które się pojawiają, często dotyczą przeciwdziałania problemom związanym z potencją.

Tymczasem, „ludzka seksualność rządzi się własnymi prawami i zależy nie tylko od czynników biologicznych, ale równie duże znaczenie mają aspekty psychologiczne i społeczne. Z badań wynika, że potrzeby dojrzałych Polaków są tożsame z potrzebami innych Europejczyków czy Amerykanów, wszyscy są zainteresowani kontynuacją i pielęgnacją tej sfery życia” – dodaje Agata Kwiatkowska, autorka kampanii Projekt Test.

Projekt_Test_Manifest_50 (1)-1

Ambasadorzy

W ramach kampanii został stworzony spot i sesja zdjęciowa z udziałem Ambasadorów. Autorką sesji i reżyserką filmów jest jedna z najlepszych polskich fotografek Zuza Krajewska. Na zdjęciach w tegorocznej kampanii wystąpili: Mariola Bojarska-Ferenc, Ewa Kasprzyk, Lidia Popiel, Grażyna Wolszczak, Andrzej Grabowski, Jacek Kawalec, Tomasz Lipiński, Piotr Polk.

Z tej okazji uruchomiony został portal edukacyjny www.manifest50.pl, gdzie dostępne są wywiady z Ambasadorami kampanii, zdjęcia, spoty oraz informacje na temat testowania. Dodatkowo każdy ma szansę dopisać swój punkt do manifestu.

 

 

No Comments Yet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.