Ćwiczenia Kegla nie tylko dla kobiet

U kobiet zwiększają ochotę na seks, u mężczyzn pozwalają przedłużyć stosunek. Ćwiczenia Kegla łatwo wykonywać, a dodatkowo dają nam szereg benefitów zdrowotnych. Zatem do dzieła!

Tekst: Sylwia Skorstad

shutterstock_138245651

 

O tym, że należy ćwiczyć mięśnie Kegla, mówiono już naszym matkom i babkom. Na Dalekim Wschodzie gimnastykę tych partii mięśni zalecano kobietom od setek lat, dla świata zachodniego ich zalety odkrył dopiero amerykański ginekolog dr Arnold Kegel. Szukał sposobu, by pomóc kobietom po porodzie mającym problemy z układem moczowym. Przypadkiem odkrył ćwiczenia, które mają duży wpływ na komfort życia erotycznego.

Kegel przekonywał, iż utrzymanie mięśni dna miednicy w dobrej kondycji to dla młodych kobiet inwestycja na lata. Sprawny mięsień łonowo-guziczny zapewnia łatwiejszy poród, silniejsze doznania seksualne i mniej problemów z pęcherzem moczowym.

shutterstock_283796993

Więcej chęci i mocy

Sprawniejsze mięśnie Kegla to dla kobiet również potrójny zysk w sypialni, co potwierdzają doniesienia ze świata nauki z ostatnich lat. Badania wykazały, iż panie, które wykonywały regularnie zalecane ćwiczenia, miały większą od przeciętnej ochotę na seks, mniej bolesne stosunki i większą łatwość w dochodzeniu do orgazmu podczas stosunków waginalnych.

Dopiero niedawno naukowcy zwrócili uwagę, iż ćwiczenia mięśni krocza przynoszą benefity w życiu erotycznym również mężczyznom. Zespół badawczy pod kierownictwem doktor fizjoterapii Grace Dorey udowodnił, że panowie ćwiczący te partie mięśni mają większą kontrolę nad momentem wytrysku. Potrafią przedłużyć stosunek, dlatego ćwiczenia mięśni Kegla zaczęto zalecać mężczyznom mającym kłopoty z przedwczesnym wytryskiem. Badania W. E. Hartmana sugerują też, iż sprawność uzyskana dzięki ćwiczeniom pozwala panom na osiągnięcie orgazmu wielokrotnego.

shutterstock_2689430780

Najważniejsza regularność

Ćwiczenia Kegla nie są skomplikowane. W największym uproszczeniu polegają na napinaniu i rozluźnianiu mięśni krocza. Można je wykonywać nawet siedząc przed komputerem albo leżąc na sofie i oglądając film. Ważne, by robić to co najmniej przez 5 minut trzy razy dziennie.

Jak w każdym typie ćwiczeń i tu liczy się regularność i wytrwałość. Efektów należy się spodziewać mniej więcej po trzech miesiącach od rozpoczęcia regularnych ćwiczeń.

 

Nie ma jeszcze komentarzy.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.