Żyjemy w czasach dynamicznych zmian. Młodzi ludzie są spragnieni nowości i szybko chłoną otaczające ich zjawiska i mody. Nic więc dziwnego, że życie towarzyskie i imprezowe Polaków także dynamicznie się zmienia.
Smirnoff Black jako marka, której szczególnie bliski jest świat imprez i dobrej zabawy postanowił sprawdzić zmieniające się trendy wśród amatorów imprez. W badaniu udział wzięła reprezentatywna próba 700 mieszkańców, w wieku 18-35 lat, z 6 największych polskich miast: Krakowa, Łodzi, Poznania, Trójmiasta, Warszawy i Wrocławia.
Większość młodych mieszkańców miast docenia możliwości, jakie daje im mieszkanie w dużych aglomeracjach i stara się jak najpełniej wykorzystywać wszelkie atrakcje. Niemal 90% uważa, że duże miasta są wprost „stworzone” dla ludzi pragnących doznawać jak najwięcej. Podobny odsetek badanych twierdzi, że noc pozwala odkrywać miasto z nowej perspektywy. Młodzi ludzie zapytani o to „co dla nich znaczy żyć pełnią życia?” odpowiadali, że cenią nowości (19 proc.), spotykania i budowanie relacje z innymi ludźmi (27 proc.) oraz realizowanie zróżnicowanych pomysłów (24 proc.). Takich odpowiedzi udzielały przede wszystkim osoby, które jako sposób spędzania wolnego czasu wybierają spotkania z przyjaciółmi na mieście oraz te, które cenią kreatywne imprezy.
Szybkie tempo życia nie jest już tym, czego poszukują respondenci badania. Aż 51 proc. badanych wskazywała, że istotna dla nich jest realizacja swoich marzeń oraz spędzanie czasu na realizacji swoich pasji i hobby (48 proc.).
Kreatywność to jest to!
Nadal lubimy wspólne wyjścia ze znajomymi „na miasto” – 47 proc. badanych deklaruje, że umawia się na wyjście towarzyskie przynajmniej raz w tygodniu. Mimo że preferujemy spotkania w dobrze znanych nam miejscach, to 46 proc. respondentów deklaruje, że spontanicznie decydują o szczegółach spotkania. Zaledwie 28 proc. z nich odwiedza w nocy kilka klubów, przenosząc się z jednego do drugiego.
Badani wybierają częstsze wyjścia do pubów i knajpek (45 proc.) oraz na imprezy tematyczne, o kreatywnym zabarwieniu (25 proc.). Dostrzegają także coraz mniejsze różnice pomiędzy imprezami w ich mieście, a innymi miastami w Europie (25 proc.). Respondenci relacjonowali również, że nastąpił widoczny odwrót od imprez, na które głównie idzie się potańczyć.
Za kreatywne podejście do imprez uznaje się próbowanie nowych alkoholi (46 proc.), szukanie nietypowych miejsc (33 proc.) i tworzenie niepowtarzalnej oprawy spotkania (29 proc.).
Dzielimy się wrażeniami
Media społecznościowe sprawiają, że jesteśmy w nieustającym kontakcie ze znajomymi. Badanie pokazało, że pozytywnie wypowiadamy się o dzieleniu informacjami z imprez. Zdecydowanie lubi dzielić się informacjami. Aż 92% opowiada o imprezie znajomym, 51% z badanych pokazuje innym zdjęcia i filmiki, natomiast 15% tworzy na portalach społecznościowych „wydarzenia” dotyczące imprez. Na bieżąco informacje o tym, jak się bawi, na portalach społecznościowych zamieszcza 14% respondentów.
Badanie pokazało, że młodzi mieszkańcy wielkich miast coraz częściej bawią się poza domem. To, co liczy się dla nich w wieczornych wyjściach, to przede wszystkim towarzystwo
i spontaniczna zabawa.