Zdrowe lody

Masz ochotę na lody? Zrób je domowym sposobem. Deser ten można przyrządzić na bazie wody, jogurtów, lub soków owocowych i warzywnych.

Domowe lody można zrobić nawet na patyku! W sklepach dostępne są foremki, które po wypełnieniu masą lodową wkładamy do zamrażalnika i po kilku godzinach są gotowe! Dodatkowo domowe lody mogą być niskokaloryczne i nie ma przeszkód, aby je spożywać nawet podczas stosowania diet.

„Lody przygotowane na odtłuszczonym mleku lub lody sorbetowe są ciekawą propozycją dla osób będących na diecie, a nie chcących  rezygnować z tego typu deserów w ciepłe dni. Co prawda dużym nadużyciem jest stwierdzenie, że jedzenie lodów odchudza, bowiem organizm, aby wyrównać temperaturę, musi zwiększyć poziom wytwarzanej energii, co stymulowane jest właśnie przez zimne posiłki, ale jest to zdecydowanie mniej zużytkowanej energii, jaka znajduje się w nawet małej gałce lodów” – wyjaśnia Paweł Rajewski, członek Rady Naukowej Herbalife.

Lody na bazie wody

Są najmniej kaloryczne ze wszystkich rodzajów lodów. O ich smaku decyduje dodatek smakowy i słodzący. Dla smaku można dodać sok owocowy lub warzywny. Zamiast cukru warto użyć zamienników – stewii, ksylitolu, syropu z agawy lub karobu.

Składniki:

  • 1,5 kg truskawek
  • szklanka wody
  • dwie łyżki syropu z agawy
  • świeża mięta do smaku
  • 2 miarki koktajlu odżywczego, np. Herbalife Formuła 1 o smaku truskawkowym

Przygotowanie:

Wszystkie składniki dobrze schłodzić, zmiksować
i włożyć do zamrażarki. Co pół godziny wyjmować z zamrażalnika
i ponownie miksować przez kilka minut, aż do całkowitego zamarznięcia.

Lody mleczne

Lody jogurtowe to najzdrowsze desery na bazie produktów mlecznych. Nie są tak tłuste i kaloryczne jak te przygotowane na tłustej śmietanie, a są równie dobrym źródłem białka i wapnia. Dodatkowo, ze względu na zawarte w jogurtach żywe kultury bakterii, posiadają właściwości probiotyczne.

Składniki:

  • ½ kubka świeżych jagód
  • ½ kubka mleka beztłuszczowego lub sojowego
  • 120 ml beztłuszczowego jogurtu greckiego o smaku waniliowym
  • 2 miarki koktajlu odżywczego, np. Herbalife Formuła 1 o smaku jagodowym

Przygotowanie:

Zmiksować wszystkie składniki do uzyskania gładkiej masy. Można przelać do foremek do lodów na patyku. Zamrozić.

Sorbety
Są to zmiksowane owoce z dodatkiem soków. Najbardziej naturalne
ze wszystkich lodów, właściwie bez tłuszczu i bez kalorii – jeśli nie zostaną dosłodzone. Są znakomitym źródłem witamin, składników mineralnych i polifenoli, które znajdują się w owocach.

Składniki:

  • ok 400 g miąższu arbuza
  • 2 łyżeczki ksylitolu
  • łyżeczka soku z cytryny
  • mięta do smaku
  • 2 miarki koktajlu odżywczego, np. Herbalife Formuła 1 o smaku malinowym

Przygotowanie:

Oczyszczony z pestek miąższ arbuza pokroić na mniejsze kawałki i zmiksować na gładką masę z pozostałymi składnikami. Włożyć do zamrażarki na kilka godzin, do całkowitego zamrożenia. Przed podaniem można zmiksować raz jeszcze.

Nie ma jeszcze komentarzy.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.