20 stycznia światło dzienne ujrzał projekt polskiej platformy z modą online – domodi.pl – o nazwie „Słownik mody”. Nareszcie wytłumaczycie mamie, na czym polega cała ta awangardowa moda i sami zabłyśniecie w towarzystwie znajomością najgorętszych nazwisk.

C jak „chinosy”, D jak „daddy shoes”, N jak „naked dress”. Mówi wam to coś? Jeśli te hasła brzmią w waszych uszach jak język mandaryński albo fizyka kwantowa, nie martwcie się, właśnie powstał polski „Słownik mody”, który je (i wiele, wiele innych) wnikliwie wam objaśni. Jednak jeśli na dźwięk słów związanych z modą, podskakujecie jak przy ukłuciu szpilką i chcecie widzieć więcej, ten słownik też jest dla was. Zebrano w nim bowiem całą wiedzę, jaka jest wam potrzebna, by wiedzieć, co jest na czasie w branży.

Modny dykcjonarz

22 twórców związanych z branżą fashion, 3 sesje zdjęciowe i ponad 200 haseł z modą i o niej. „słownik mody” to pierwsza i jedyna tak obszerna próba zebrania w jednym miejscu słów i wyrazów związanych z modą. Jak mówi Martyna Głowińska, marketing i PR manager z Grupy Domodi:

– „Słownik mody” idealnie wpisuje się w hasło towarzyszące naszej marce – cała moda w jednym miejscu. Celem tego projektu było wyjście poza dotychczasowy schemat. Stworzenie modowego „must know”, a jednocześnie „must have” dla wszystkich tych, którzy kochają modę tak samo, jak my!

 

Słownik mody to ponad 200 haseł, a wśród nich: kultowe modele ubrań, torebek i butów, których nazwy znasz, ale ich historia może Cię zaskoczyć. To ikony mody, które do dziś są wzorem dla fashionistek. To projektanci, najpopularniejsze marki, trendy i style, które ukształtowały modę znaną nam dziś.

Czym jest „Słownik mody”?

Bardzo trudno wyrazić słowami, czym jest moda, ponieważ dla każdego jest ona czymś innym. To właśnie sprawia, że jest ona wyjątkowa. Ten kierunek okazał się świetną inspiracją do stworzenia tego projektu, jaki finalnie ukaże się pod dwiema postaciami. Pierwsza to dedykowana strona, na której można szybko wyszukać interesujące nas wyjaśnienie modowych haseł. To właśnie tam projekt będzie stale rozwijany, a każdy użytkownik będzie mógł zaproponować i dodać swoje słowo związane z modą i jego definicję. Uzupełnieniem jest limitowana wersja drukowana, dostępna tylko w 200 egzemplarzach, które nie będą udostępnione do sprzedaży. Jedyną możliwością, by je zdobyć, będzie wygranie ich w dedykowanych konkursach na platformie domodi.pl oraz w mediach własnych twórców.

Zdjęcia do słownika wykonały: Antonina Lasota, Róża Smółka oraz Anika Batkowska. Za skład i okładkę odpowiada Angelika Kukioła. A wśród autorów znalazły się takie nazwiska jak: Agata Rek, Tamara Gonzalez Perea, Adela Ochman, Martyna Głowińska, Maciej Gajdur, Dawid Tymiński, Agata Tanter, Maja Kubaczyk, Angelika Kukioła, Agnieszka Ozga, Marta Kaleta-Domaradzka, Paulina Smaszcz-Kurzajewska, Róża Augustyniak, Mateusz Kaczorowski, Marta Siniło, Asia Typek, Linda Parys, Sandra Kotarska, Jarosław Skotnicki, Anna Halarewicz, Sylwia Zaręba-Gierz.

No Comments Yet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.