Marka Karün, niedawno wyróżniona przez magazyn Global Brands tytułem „Najbardziej zrównoważonej marki okularów”, jest dostępna w sieci Vision Express! Karün to coś dla fanów recyklingu i tych, którym dobro planety leży na sercu. Te „długowieczne” okulary są wykonywane z Econyl®, czyli nylonu pochodzącego z sieci rybackich oraz innych odpadów: metali czy tworzyw sztucznych, wyrzucanych w Patagonii.
„Transparentność, zasady uczciwego handlu oraz ochrona przyrody i wsparcie społeczności lokalnych powinny być podstawą działalności firm, które stają w obliczu zmian klimatu. Nadal niestety ten model nie funkcjonuje. Naszym najpotężniejszym narzędziem, które może skłonić do traktowania tych wyzwań priorytetowo, jest zachęcenie jak największej liczby osób do sprawdzania swoich ulubionych marek i żądania od nich transparentności, jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów globalnych” – przypomina Thomas Kimber, CEO i założyciel Karün.
Karün w Polsce
Karün debiutuje w Polsce w ramach współpracy z Vision Express, czyli wyłącznym partnerem i dystrybutorem okularów na rynku polskim. Po raz pierwszy marki zaprezentowały nową kolekcję okularów przeciwsłonecznych, zaprojektowaną wraz z hollywoodzką aktorką i aktywistką – Shailene Woodley. Gwiazda na nowo zinterpretowała klasyczne modele oprawek znanych z lat 60. i 70., wzbogacając je o akcent zrównoważonego rozwoju. Kolekcja ta składa się z bardziej awangardowych projektów, będących formą zabawy z ostrzejszymi liniami oraz nowymi kryształowymi kolorami okularów.
Nowa kolekcja okularów przeciwsłonecznych marki Karün jest dostępna w ramach kampanii „Wear What You Stand For”, wyłącznie w salonach oraz sklepie online Vision Express. Przesłaniem akcji ma być zachęta odbiorców do wyboru i noszenia tego, co najlepiej opisuje ich osobiste wartości wyznawane w czasach, w których kluczowym staje się temat zrównoważonego rozwoju.
„Wear What You Stand For” oznacza traktowanie mody, naszych codziennych ubrań czy akcesoriów jako narzędzi do wyrażania siebie i działania na rzecz wspólnych celów – wyjaśnia Shailene Woodley.
Moda odpowiedzialna a świadomość społeczna
Wprowadzenie do oferty nowej kolekcji okularów Karün to odpowiedź Vision Express na coraz większe przywiązanie Polek i Polaków do mody odpowiedzialnej. Jak wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego na zlecenie marki aż 67 proc. osób w wieku między 16 a 34 r.ż. stara się wybierać produkty modowe, których produkcja uwzględnia zarówno standardy ekologiczne, jak i społeczne. Obecnie niemal 50 proc. z nich postrzega branżę modową za jedną z najbardziej zanieczyszczających środowisko. A co ważne, za rosnącą świadomością społeczeństwa idą też zmiany w zachowaniu i wyborach konsumenckich – co drugi badany wskazuje, że chętnie sięga po ubrania i akcesoria wyprodukowane z materiałów poddanych recyklingowi.