Mimo że październik jest uznany jako miesiąc świadomości raka piersi, którego symbolem jest różowa wstążka, to 14. edycja społecznej ogólnopolskiej kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, której celem jest profilaktyka raka piersi namawia kobiety do samobadania piersi przez cały rok. Tylko od nas zależy, czy różowy październik skończy się w październiku.

Hasło przewodnie tegorocznej kampanii brzmi: „Przykładem ratujesz, bo troska zaczyna się od dotyku i potrafi uratować życie.” Partnerem strategicznym kampanii jest marka bieliźniana Panache, a patronat nad DOTYKAM=WYGRYWAM objęła Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych, instytucja, która na co dzień stoi na straży zdrowia kobiet.

Ambasadorki kampanii Anna Maria Sieklucka, Aneta Zając, Aleksandra Kamińska – fotografka, która stworzyła tegoroczną sesję wizerunkową kampanii, Maja Todd – Miss Polonia 2025, Paulina Czepielewicz, Anna Męczyńska, Iidia Kalita, Anna Wendzikowska, Emilia Dankwa, Monika Mrozowska, Paulina Orłoś, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Aleksandra Kisio, Ilona Krawczyńska, Milena Krawczyńska, Ada Fijał, Daria Widawska, Monika Kołodyńska-Lewandowska, Anna Iberszer, Joanna Ceplin, Małgorzata Sokołowska, Angelika Miszalska-Kamińska, Ewa Jakubiec – Miss Polonia 2023 – chcą dać przykład Polkom i głośno mówić o tym, jak ważne jest samobadanie piersi w trosce o nasze zdrowie.

„Aktualnie naszym głównym celem jest zbiórka funduszy na zakup BIUSTObusa, które będzie mobilnym centrum edukacji o zdrowiu piersi. Będzie docierało z BIUSTOpozytywną edukacją, wszędzie tam, gdzie tej wiedzy tak nadal brakuje. Chcemy docierać i do małych miejscowości i brać udział w wszelkiego rodzaju eventach sportowych, koncertach, festiwalach. Chcemy rozmawiać z młodymi kobietami, bo to, czego Ania się nie nauczy, tego Anna nie będzie wiedzieć. Bardzo dziękuję partnerom, którzy się zaangażowali, a w szczególności kluczowym darczyńcom – Panache, Swederm, Marilyn, Bra Tape i Wtórpolowi, dzięki którym zbliżamy się do celu. Dziękuję Ambasadorkom, które swoją twarzą i tym, co robią, świadczą o tym, że nasza kampania ma sens. Dziękuję również mediom za nagłośnienie jej przekazu” – mówi Izabela Sakutova, organizatorka kampanii

Paulina Czepielewicz, Anna Maria Sieklucka, Aneta Zając, Iza Sakutova, Monika Mrozowska, Anna Wendzikowska

„Działanie to jest język, który rozumiemy wszyscy. Oddając stary biustonosz do reCYClingu wspieramy ekologię, zyskujemy dzięki temu zniżkę na zakup nowego stanika Panache, ale też wspieramy działania statutowe Fundacji Wsparcie na Starcie. Iza Sakutova, prezeska fundacji i pomysłodawczyni kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM 14 lat temu zainicjowała ogólnokrajowe samobadanie piersi. To cała sieć działań, które my kobiety możemy podjąć, żeby czuć się lepiej, mieć piękne biustonosze, dobrze dopasowane. A dobrze dopasowany biustonosz to też zdrowie. Każda kobieta małym działaniem przyczynia się do wielu wspaniałych rzeczy. A jak zaczynamy od małych kroczków, to te małe kroczki pomnożone przez tysiące dają milowy krok. Zatem reCYCling to jest początek, który może rozpocząć piękne działanie w przyszłości” – mówi Daria Widawska.

„Uważam, że dobrze dobrany biustonosz to nie jest luksus, tylko to jest taka codzienna potrzeba. Od niego naprawdę zależy nasza postawa, od niego zależy nasze samopoczucie i nawet oddech. Czy nam jest dobrze i swobodnie oddychać, czy nie. A jeszcze, jak dochodzi do tego świadomość, że kupując i inwestując właśnie w dobry brafitting, wspieramy zdrowie innych kobiet, to już nie jest zwykły zakup, tylko troska o nas, o nasze ciała i o zdrowie innych kobiet” – mówi Aneta Zając.

„Swoją obecnością i działaniem w ramach kampanii chciałabym przekazać kobietom, że nie warto milczeć, warto nieść tę wieść dalej i to, żebyśmy jednoczyły się i szły ramię w ramię. Niezależnie od tego, jaką profesję wykonujemy, jakie emocje mamy w sobie, jakie wydarzenia nastąpiły w naszym życiu, jeśli zwracamy na siebie uwagę, jeżeli dostrzegamy siebie, odbijamy się w sobie, to tak jest lepiej, pełniej, jest to niezwykle potrzebne, więc warto wykorzystywać ten głos do tego, by być ze sobą wspólnie” – mówi Anna Maria Sieklucka.


„W tym roku chcemy z kampanią dotrzeć tam, gdzie edukacji o zdrowiu piersi wciąż brakuje: do gminnych szkół, małych miast, festiwali oraz lokalnych wydarzeń, bo wiedza powinna docierać wszędzie” – tłumaczy Izabela Sakutova.

Jednak nie każda kobieta ma dostęp do wiedzy o zdrowiu piersi, nie każda dziewczyna wie, jak ważne jest samobadanie, nie każda mama słyszy, że troska o siebie to nie egoizm – to odpowiedzialność. Dlatego BIUSTObus, mobilne centrum edukacji, którego zbiórka jest dziś priorytetem. To nie tylko pojazd, to realna zmiana, która zainicjuje otwarte rozmowy bez wstydu o samobadaniu, noszeniu dobrze dobranego biustonosza i trosce o swoje ciało.

Odwiedzając stronę www.dotykamwygrywam.pl można uzyskać kompendium wiedzy dzięki dedykowanej darmowej aplikacji BIUSTOapka, m.in. gdzie oddać stary stanik do salonu brafittingowego biorącego udział w kampanii.

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.