Sposób na zdrowe warzywa

Chrupiące, soczyste, pełne aromatu, czyli po prostu pyszne. Pieczone warzywa to świetna alternatywa dla gotowanych lub smażonych dodatków.

Pieczone warzywaCzym zastąpić klasyczne dodatki w postaci ziemniaków polanych tłuszczykiem czy zasmażanej kapusty? Na przykład pieczoną marchewką, cukinią lub papryką. Warzywa z piekarnika – szczególnie z dodatkiem aromatycznych ziół – to dobra alternatywa dla kulinarnej sztampy. Zazwyczaj jednak podczas ich przygotowywania popełniamy podstawowy błąd, czyli pieczemy je na blasze smarowanej olejem lub oliwą, co sprawia, że potrawa staje się kaloryczna i niezdrowa.

Pieczenie w torebce

„Oczywiście odrobina prawdziwej oliwy jest bardzo dobra dla naszego zdrowia. Lepiej jednak jeść ją na zimno np. z sałatą. Natomiast w przypadku przygotowywania warzyw w piekarniku dobrze jest wykorzystać specjalne torebki do pieczenia, które nie wymagają stosowania oleju lub oliwy. Dzięki temu potrawy są niskokaloryczne i zdecydowanie zdrowsze, a ponadto zachowują soczystość oraz chrupkość. Dodatkowo są też wygodne – znoszą nawet bardzo wysokie temperatury, a mimo to pieczone potrawy nie przypalają się ani nie brudzą naczynia. Zużytą torebkę po prostu wyrzucamy do kosza” – wyjaśnia Bartłomiej Szakiewicz, ekspert marki Jan Niezbędny, oferującej m.in. torebki oraz rękawy do pieczenia.

JN torebkiProsto i szybko

Przygotowanie soczystych warzyw w torebce do pieczenia jest wyjątkowo proste. Wystarczy jedynie dokładnie umyć oraz pokroić produkty. Tak przygotowane warzywa umieszczamy w torebce, doprawiamy do smaku (np. odrobiną soli, pieprzu i ziół prowansalskich), całość zamykamy klipsem i umieszczamy na godzinę w piekarniku rozgrzanym do temperatury 220°C. Na około 10-15 minut przed końcem warto rozciąć torebkę. Dzięki temu warzywa delikatnie zarumienią się i będą bardziej chrupiące.

Nie ma jeszcze komentarzy.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.