Na kilka tygodni  przed europejską i amerykańską trasą koncertową do sklepów całej Europy trafia    OC / DC – najnowszy album brytyjskiej grupy Get The Blessing. To warsztatowa formacja w skład, której wchodzą: Daisy Palmer – perkusistka grupy Goldfrapp, Jim Barr – basista Portishead, trębacz Pete Judge oraz – grający także w Portishead – saksofonista  Jake McMurchie.

 

Premiera albumu zbiega się z wiosenna trasą zespołu  i jest entuzjastycznie przyjmowana na całym kontynencie. Po koncercie Ery Jazzu ( 24 maj-Palladium), kwartet przedstawi się także na festiwalu jazzowym w Montrealu oraz odbędzie trasę koncertową w USA.

W 2008 roku uwagę słuchaczy i krytyków wzbudził  debiutancki album  zespołu   All Is Yes   zrealizowany przez trzech muzyków trip-hopowego Portishead: basistę Jima Barra, perkusistę Clive’a Deamera  oraz gitarzystę Adriana Utley’a. Wzbogacenie elektroniczno – rockowego brzmienia poprzez wprowadzenie jazzowych barw saksofonów oraz trąbki ( wraz z ich elektronicznymi modulacjami) stworzyło bardzo ciekawą, kreatywną relację. Powstał album, który nominowano do prestiżowej nagrody  BBC Jazz Award a zespół Get The Lessing dołączył błyskawicznie do elity brytyjskiego jazzu. Opiniotwórcze media prześcigały się w komplementowaniu muzyki i zespołu: doskonały, stylowy i zniewalający  (The Telegraph), … ich podejście do muzyki zmieni wkrótce świat jazzu (BBC Music),  … są dzisiaj najoryginalniejszym i  najlepszym zespołem brytyjskiego jazzu  (Wise Magazine), a magazyn Time Out wyrokuje, że  Get The Lessing doskonale i bezkompromisowo  wykorzystują  i rock i jazz.

Szukając inspiracji w muzyce Ornette Colemana, Tortoise i Blondie muzycy odnaleźli całkowicie nową koncepcję dla dzisiejszego jazzu. Ich kolejny album   Bugs In Amber   to jedna z najlepszy ilustracji dźwiękowych do nisko budżetowych filmów. Najnowszy album zespołu   OC DC  zrealizowano już w nowym muzykiem: ponieważ Cleave Deamer przyjął obowiązki bębniarza w grupie Radiohead  do Get The Blessing zarekomendował zdolną perkusistkę Daisy Palmer  . W nagraniu albumu wziął także udział Robert Wyatt – legendarny  pionier progresywnego rocka i jazzu (m.in. z formacją Soft Machine). Brzmienie albumu zapętliło się wokół skojarzeń free-jazzu Ornette Colemana (z interpretacją jego sztandarowego   Something Else!) z balladą Lou Reeda, trip-hopowego pulsu Jima Barra i Daisy Palmer oraz jazzowego feelingu trębacza Pete Judge’a  i elokwentnego saksofonisty  Jake McMurchie’go.

No Comments Yet

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.