Spirulina dla zdrowia

Spirulinę znały już starożytne azteckie ludy, które przygotowywały
z niej pożywne placki. Dzisiaj jest to ceniony suplement diety
oraz składnik kosmetyków. Ze względu na zawartość witamin
i minerałów spirulina wpływa korzystnie niemal na każdy aspekt
zdrowia, dlatego warto włączyć ją do diety.

Podstawowym składnikiem spiruliny jest wysokowartościowe białko. Alga ta zawiera
go 4 razy więcej niż porcja mięsa o tej samej gramaturze. Dodatkowo w jej składzie
znaleźć można wysoką koncentrację aminokwasów egzogennych, które muszą
być dostarczane wraz z żywnością, jako że organizm sam nie jest ich w stanie
sam ich wytworzyć. Dodając do tego fakt, że spirulina wykazuje wysoką
zawartość żelaza, magnezu, potasu, mikro- i makroelementów, można pokusić
się o stwierdzenie, że jest ona wartościowszą alternatywą mięsa. Dlatego też jest
szczególnie polecana osobom zmagającym się z anemią lub wegetarianom
i weganom, którzy powinni szczególnie dbać o poziom białka w organizmie.

Moc antyoksydantów

Spirulina dla zdrowiaSpirulina swój zielononiebieski
kolor zawdzięcza dwóm
pigmentom – chlorofilowi
i fikocyjaninie. Składniki
te nie tylko wpływają
na rozpoznawalną barwę tej algi,
ale przede wszystkim posiadają
działanie antyoksydacyjne,
czyli chronią organizm
przed negatywnym wpływem
wolnych rodników
oraz zmniejszają ryzyko
rozwoju komórek
nowotworowych.
To jednak nie koniec
niezwykłych właściwości
spiruliny. Wykazuje ona działanie antywirusowe, antyalergiczne oraz pomocnicze
w terapii takich schorzeń jak cukrzyca, problemy nefrologiczne czy kłopoty
związane z przemianą materii. Dzięki zawartości kwasu gamma-linolenowego
pomaga obniżać zły cholesterol oraz wpływa pozytywnie na układ krwionośny.

Algi w menu

Spirulina dostępna jest w zróżnicowanych postaciach. Można kupić ją w postaci
tabletek, kapsułek lub proszku” wyjaśnia Katarzyna Barwińska z marki
Rabenhorst, producenta naturalnych soków ekologicznych.

Spirulina dla zdrowia

„Z jednej strony proszek jest bardziej naturalną i lepiej przyswajalną formą
tego suplementu, z drugiej jednak charakterystyczny smak tego specyfiku
nie wszystkim przypada do gustu. Ciekawym, wygodnym i smacznym
rozwiązaniem na wprowadzenie spiruliny do codziennego menu są na przykład organiczne napoje typu smoothies, wzbogacone sproszkowaną spiruliną.
Takie smakołyki dostępne są już na rynku, między innymi także w naszej
ofercie. Takie gęste, pożywne smoothies to świetny pomysł na zdrową przekąskę,
która oprócz spiruliny zawiera moc witamin pochodzących z przetartych warzyw
lub owoców” – dodaje Katarzyna Barwińska.

zdrowe koktajle na wiosnę

Nie ma jeszcze komentarzy.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany